Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. december 2019 - 15:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor hænger maleriet, som Gasolin brugte ?

Ja, hvor hænger det maleri, som Gasolin brugte som cower på en af deres plader ?

Kan ikke huske pladens navn.

Men en kvinde, der har armene fulde af varer - Har tabt sine lyserøde trusser.

- Jeg har faktisk set det. Men det er, meget længe siden.

Et værtshus på Christianshavn ? Synes jeg ...
var sammen med nogen, som kendte steder. Så jeg har glemt værtshuset.
Hvis det nu var et værtshus ?
*
God Tirsdag + Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede milter Ekspert
10. december 2019 - 15:41 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2019 - 16:31 #2
Du har nok fået for mange genstande ind ved den lejlighed Jørn ;-)
Du må på sightseeing på dine gamle tilholdssteder :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. december 2019 - 16:37 #3
Andys bar i Gothersgade er et af de få "brune" værtshuse der er tilbage. Maleriet så jeg sidst for et par år siden - der er blevet bygget om derinde, så det er knap så åbent, men det er da til at finde endnu (med mindre der er lavet endnu mere om de sidste 2 år).
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2019 - 16:45 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2019 - 16:47 #6
Den ville ikke lige åbne link 4, men kan nu se billedet også er der :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. december 2019 - 17:59 #7
M*A*N*G*E = Tak !

Ja. jeg kunne ikke huske det var Andy's Bar - Gothersgade !

Havde guider med .... Jo, vi fik et par øl ....

STOR Tak !!!!

Hurtigt, som sædvanligt !

Tak til ALLE ! - Flot billede af baren og af maleriet ...

Jeg må derind igen ....
Avatar billede milter Ekspert
10. december 2019 - 19:37 #8
Velbekom :-)

Artiklen i EB skriver lidt om, at kunstneren Tage Hansen havde "lånt" lidt fra den amerikanske reklametegner Art Frahm til billedet. Linket herunder viser, at det nok ikke er helt løgn :-)

https://www.google.com/search?q=Art+Frahm+trousers+san+francisco&rlz=1C1MSIM_enDK775DK775&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=_tx-MSX0z6BruM%253A%252CT8w-mSzzSp8WOM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRj1HaOEpwL0nIQUi7gYQVrSooRlw&sa=X&ved=2ahUKEwibyZri2qvmAhVqyqYKHfwaC1EQ9QEwAnoECAoQDA#imgrc=_tx-MSX0z6BruM:

Og en øl eller fem i den slags selskab er vel pengene og tiden til turen værd :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. december 2019 - 11:09 #9
Tak - milter = Skønne kvinder ......