Avatar billede frem-ad Professor
01. december 2019 - 20:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lommeradio med bluetooth

Hej
Vi har en der ønsker sig en DAB+ lommeradio, med bluetooth til høretelefoner. Jeg har søgt efter det på Google men jeg har ledt forgæves, for de enkelte lommeradio  jeg her fundet er der få med bluetooth og det er indgående bluetooth men ikke udgående til høretelefoner. Er der nogle der ved om det overhovedet eksistere.
Avatar billede kurtba Ekspert
01. december 2019 - 21:02 #1
Det fåes næppe, bl.a. på grund af antenneforhold m.m.
Har pgl. ikke overvejet at bruge en/sin smartphone i stedet for. Der kan man jo få alle mulige radiokanaler ind på, og der er bluetooth indbygget.
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 21:05 #2
Jeg ved godt det ikke besvarer dit spørgsmål, men... Hvorfor ikke bare bruge en smartphone til at høre netradio, som er bedre kvalitet end DAB+ og ikke koster noget ekstra (hvis man har en rimelig dataplan) eller kræver man slæber rundt på en ekstra dims?
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 21:05 #3
Hah, der var kurtba og jeg enige.
Avatar billede frem-ad Professor
01. december 2019 - 21:15 #4
Man kan godt finde radioen med  hvor det er med Mini Jack,. Men ikke med bluetooth, jeg ved ikke hvorfor det lige det der bliver ønsket, for de fleste kanaler har da en app så man kan høre den via mobil netværk. Men der må være en grund til det er det han ønske sig
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 22:09 #5
Jeg fandt denne artikel fra august i år, så den er up to date:

"At the time of writing, we couldn’t find any pocket DAB radios with built-in Bluetooth. However, it is possible to use wireless headphones with a pocket DAB radio if you have a Bluetooth transmitter such as this one from Taotronics."

https://bestradios.co.uk/best-pocket-dab-radios/

Så det findes vist ikke - men du kan købe en minijack-til-bluetooth omformer til en almindelig en. Det fylder selvfølgelig lidt mere.
Avatar billede frem-ad Professor
02. december 2019 - 07:09 #6
Tak skal i have, så må vi finde på noget andet