Avatar billede Slettet bruger
25. november 2019 - 21:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Søgefelt forsvinder

Windows 10.

Sommetider forsvinder søgefeltet i Proceslinjen. Først når jeg klikker på Windows ikonet (den til at åbne start) vises det igen.

Sådan skal det vel næppe være?
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. november 2019 - 22:25 #1
De Aller fleste vælger at skjule den og i stedet bruge Windowstasten start og bruge denne søg.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. november 2019 - 22:26 #2
En lille hemmelighed.

Søgeikonet er helt og aldeles ligegyldigt. Trykker du på Windows knappen, og begynder at skrive, er det 100% det samme som at skrive i søgefeltet.

Højreklik på søgefeltet, søg, og vælg om det skal være et søgefelt, søgeikon, eller helt skjult. Mit er permanent skjult, for jeg kan ikke se formålet med at have to søgefunktioner ved siden af hinanden.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2019 - 22:52 #3
Der er sat flueben ved "Vis søgefelt".

Så giver det vel heller ikke mening det sommetider forsvinder...?
"Vis søgefelt" må vel betyde det vises hele tiden.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2019 - 22:57 #4
#1 Ok.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2019 - 02:42 #5
#3 Ikke noget stort problem. Men ikke desto mindre endnu en ting der ikke fungere efter hensigten!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. november 2019 - 07:09 #6
Jeg skal ikke kunne sige hvorfor det forsvinder hos dig. Det er ikke noget jeg har observeret på de +1000 Win10 maskiner jeg har haft med at gøre.

Det KAN være et fænomen hvis du har to skærme - med visse indstillinger vises søgefeltet kun på den primære skærm, men ikke den sekundære.

Men ellers har jeg ingen idé.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2019 - 16:05 #7
Jeg har kun en skærm.
Men har forklaringen: Det er mig/min computer.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2019 - 16:06 #8
Har fjernet l*rtet.