Avatar billede Frederik Larsen Praktikant
24. november 2019 - 21:48 Der er 9 kommentarer

Deaktivering af grafikkort resulterer i sort skærm

Hej Computerworld
Her i dag kom jeg til at deaktivere mit Intel graphics card, fordi jeg havde en mistanke om, at min pc brugte det, i stedet for mit NVIDIA GeForce. Så jeg gik ind og deaktiverede det, og det resulterede i en sort skærm, som jeg har haft lige siden. Jeg har ledt efter hjælp, og stødt på en løsning med tage et batteri ud og tilbage, men kan ikke finde batteriet i mit bundkort, så tænkte om i havde et andet tip til at ordne mit problem
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. november 2019 - 22:31 #1
Og hvilket bundkort er det? og har det indbygget grafik på bundkortet ?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
25. november 2019 - 05:46 #2
Hej Frederik.

Du har måske sat HDMI stikket  til skærmen i den forkerte indgang bagpå PC'en.

Grafikkortet har sit eget, og Intel har også sit eget.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. november 2019 - 07:05 #3
#2
I dag er der indbygget Grafik i F.eks. I3-I9 osv. Og de styrer de samme porte som
eks. NAVIDA  ATI osv. Gør!
De fungerer sådan at ved lavt forbrug så er det Intel der kører når F.eks. Svære programmer som Photoshop kører så overtager De Eksterne grafikkort. Altså de Krævende opgaver.
https://ibb.co/Fxsvn36
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
25. november 2019 - 07:30 #4
#3: Ok. Tak for info. Så lærte jeg noget nyt. :-)
Mit gamle gigabyte bundkort med i7, har intel chip på bundkortet med seperat HDMI udgang.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. november 2019 - 08:05 #5
Grunden til at jeg spørger til bundkortet er at de fleste har en Jumper der kan løftes og gen tilsluttes for at nulstille Bios.
https://ibb.co/8r6WFX4
Avatar billede Frederik Larsen Praktikant
25. november 2019 - 16:43 #6
Mit bundkort er ASRock z77 Extreme4
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. november 2019 - 17:18 #7
Jeg ville nu prøve at tilslutte skærmen til Grafik Stik på Bundkortet så kan du jo komme i bios eller ind på Dit Windows Og aktivere  hvor du deaktiverede!
https://ibb.co/mBKwBSG
Avatar billede Frederik Larsen Praktikant
26. november 2019 - 18:05 #8
Har prøvet både DVI og HDMI på bundkortet, men stadig kun sort skærm
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. november 2019 - 19:57 #9
Hvor henne på Computeren har du deaktiveret  Intel grafikken? inde i Windows eller i BIOS Og du skriver Sort skærm er der overhovedet ingen Aktivitet på skærmen?
Er der nogen form for Grafik valgs knapper på skærmen? Så hvis der ikke er en jumper på bundkortet hvor du midlertidigt kan afbryde strømmen til BIOS Så tag det lille batteri od og genmonter det hvis du så stadig ikke kan se nogen aktivitetpå skærmen så kontakt nogen med mere kendskab end dig selv.