Avatar billede bas Forsker
23. november 2019 - 13:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 Home: Besked om forbindelse til netværksdrev

Hej
Jeg har Windows 10 Home, og jeg vil prøve, om jeg kan undgå at få beskeden om at der ikke kunne oprettes forbindelse til alle netværksdrev hver gang jeg starter min PC. Så vidt jeg jeg kan læse, kan man deaktivere fejlen/beskeden via en Group Policy Editor, men den findes vist ikke i Home versionen af Windows. Der står også, at man alternativt kan deaktivere fejlen/beskeden via registreringsdatabasen. Hvad er proceduren for det i så fald?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede bas Forsker
23. november 2019 - 15:03 #1
Jeg vil nok lige ligge nærmere på nedenstående side.
https://windowsreport.com/windows-cannot-connect-network-drives/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. november 2019 - 15:36 #2
Hvis den ikke kan forbinde til netværksdrev, skyldes det at du har "mappet" et netværksdrev. Hvis ikke længere det findes fysisk, vil du få fejlen indtil du har fjernet "drev mappingen".

Hvis det er tilfældet, er det mest logiske at slette netværsdrevet - så vil du ikke få fejlmeldingen længere.

Men ellers burde du kunne højreklikke på meddelelsen, og vælge om du ønsker at se den eller ej - det burde slet ikke være nødvendigt at "hacke" registreringstdatabsen...
Avatar billede falster Ekspert
23. november 2019 - 16:55 #3
Hvis #2 ikke "virker", kan rådet nederst i #1 sandsynligvis ordne det:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\NetworkProvider]
"RestoreConnection"=dword:00000000
Avatar billede bas Forsker
25. november 2019 - 06:16 #4
@falster:
Tak.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\NetworkProvider]
"RestoreConnection"=dword:00000000
ser ud til at fungere - altså det der også står på nedenstående side.

https://www.technipages.com/windows-disable-windows-cannot-connect-to-all-network-drives