Avatar billede danibob Praktikant
13. november 2019 - 20:20 Der er 26 kommentarer

Sørg for at størrelsen på denne partition er mindst 9899 mb eller vælg en anden

Jeg er pt igang med at reboote min pc men selvom at min partition er på 30gb siger den stadig det er for småt den siger

Denne partition er for lille. Sørg for at størrelsen på denne partition er mindst 9899 mb eller vælg en anden

What to do
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 20:36 #1
Er det Windows diskhåndtering, som siger det? Er der nogen data på eller forsøger du at lave en ny partitiom?
Prøv dette program:https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Avatar billede danibob Praktikant
13. november 2019 - 20:39 #2
Jeg er igang med at installere Windows på min nye harddisk men når jeg har oprettet partitionen siger den

Denne partition er for lille. Sørg for at størrelsen på denne partition er mindst 9899 mb eller vælg en anden
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 20:52 #3
Du bør være mere konkret. Er det Windows installations værktøj, som giver denne besked?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2019 - 20:54 #4
Du skriver jo ikke hvilket Windows system Hvis det er Windows 10 Er 30 GB ikke nok
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 20:57 #5
#4
For at installere Windows 10 i 32-bit udgaven har du brug for 1 GB ram og 16 GB ledig plads på din harddisk eller ssd. For at installere 64-bit-udgaven skal du bruge 2 GB ram og 20 GB ledig plads. Husk at disse krav er minimumskrav.
https://komputer.dk/computerudstyr/operativsystem/windows-10/saa-meget-kraever-windows-10-af-din-computer
Avatar billede danibob Praktikant
13. november 2019 - 21:02 #6
@poko1 hvor meget skal den så bruge
Avatar billede danibob Praktikant
13. november 2019 - 21:03 #7
ja @valby
Avatar billede danibob Praktikant
13. november 2019 - 21:07 #8
Hvis jeg kun opretter en på 30gb siger den at der er 87gb tom diskplads
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 21:07 #9
#4
Nu har jeg fundet en anden side, som giver dig ret, hvad skal man så tro?
    16 GB til 32-bit operativsystem, 32 GB til 64-bit operativsystem
https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-specifications
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2019 - 21:11 #10
Lige et par små, forsigtige pip. Hvor stor er din harddisk? Hvor stor ønsker du, at Windows-partitionen skal være? Skal der installeres programmer på computeren? Hvad skal computeren bruges til?
Avatar billede danibob Praktikant
13. november 2019 - 21:11 #11
jeg har lige prøvet at sætte min gamle disk i og den siger

Kunne ikke oprette en ny partition eller finde en eksisterende find mere info i installationsloggen
Avatar billede danibob Praktikant
13. november 2019 - 21:14 #12
@milter min pc skal bruges til gaming min begge harddiske er på 120gb og jeg ville gerne reservere 30- 50gb til windows ellers har jeg en extern harddisk på 2 tb computeren skal bruges til gaming
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 21:17 #13
Jeg kan ikke se meningen i mindste kravet på 9899 mb fra installations mediet. Man kan ikke installere Windows på så lidt plads.
Avatar billede danibob Praktikant
13. november 2019 - 21:19 #14
@valby problemet er at jeg har lavet en partition på 30gb og den skriver den besked med at den skal bruge 9899mb
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 21:25 #15
Kan du ikke lægge et billede ind på nettet med den besked, hvis den er fra installationen?
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2019 - 21:26 #16
#12.

Jeg har ingen spil installeret på min computer. Og så vist jeg ved, kan nogle spil med opdateringer komme til at fylde rigtigt meget. På min 2 år gamle PC har jeg en 256 GB SSD (C-drev), som kun bruges til Windows og programmer. Windows-mappen optager 21,2 GB, og i alt er 63,6 GB brugt på den. Alt andet ligger på to andre "gammeldags" harddiske.

I dit sted ville jeg bruge en hel SSD til Windows og programmer.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 21:30 #17
Enig med milter.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 21:36 #18
en SSD disk på 120GB er meget lille. Hvis du fylder den op, skal der hele tiden slettes og skrives, så den hurtig bliver slidt op. Desuden bliver disken langsommere.
Avatar billede danibob Praktikant
13. november 2019 - 21:36 #19
Avatar billede danibob Praktikant
13. november 2019 - 21:37 #20
@valby hvad vil du så anbefale hvad jeg gør
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2019 - 21:45 #21
Jeg vil anbefale, at du formaterer hele disken og opretter een partition på den, som bruger hele disken til Windows og programmer. Hvis du ved 100% sikkert, at du aldrig når at fylde mere end ca. 90 GB på den, så kan du bruge den til Windows og programmer. Hvis du tror, der skal være plads til mere, ville jeg anskaffe en SSD med minimum 256 GB.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 21:52 #22
Det bedste er, som milter skriver, at bruge en hel disk på 120GB kun til Windows og mindre programmer.
Alternativt hvis jeg har forstået dine sparsomme oplysninger, kan du slette partitionen på 30GB og oprette en ny, hvor du tager 2GB fra en anden partition på samme disk, så du får en partition på 32GB.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 22:03 #23
Ps. med det program jeg linkede til, kan man mindske en partition med 2GB, som så står som ikke allokeret, og derfor efterfølgende kan lægges til de 30GB.
Avatar billede danibob Praktikant
13. november 2019 - 22:08 #24
Men nu kommer der et andet problem jeg har lavet en på 100gb og en anden med resten men nu vil den slet ikke lade mig komme videre nu siger den det med at den ikke kan finde en partition
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 22:21 #25
Hvilken den? installationsmediet? Hvilket bruger du, USB stick fra Microsoft?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2019 - 22:23 #26
Nu skriver du ikke hvilken Computer det er  Og hvis den  er Med UEFI så skal Allokeringen være GPT og ikke MBR