Avatar billede AyyHjernoe Praktikant
26. oktober 2019 - 14:23 Der er 7 kommentarer

2 skærme til min computer

Hej, jeg er rigtigt dårlig til pc ting, og jeg vil gerne have 2 skærme på en gang, er det muligt til den computer jeg har? Tak for hjælpen på forhånd.
https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/computere/stationaer-pc/asus-rog-strix-gl10cs-nr084t-stationaer-gaming-pc/p-775490/?q=asus%20rog%20strix%20gl10cs
Avatar billede Peter Forsker
26. oktober 2019 - 14:40 #1
ja, du sætter bare en skærm mere i den ekstra port, jeg mener faktisk at du kan sætte 2 ekstra skærme til
Avatar billede Peter Forsker
26. oktober 2019 - 14:43 #2
er der ikke både en VGA, en HDMI og en DVI port bagpå ?
så  skal du bare have nogle adaptere
Avatar billede eurositi Ekspert
26. oktober 2019 - 15:12 #3
Det første billede i artiklen viser de forskellige skærmporte:
https://fnu.zendesk.com/hc/en-us/articles/205041975-How-to-Setup-Dual-Monitors?mobile_site=true

Artiklen beskriver, hvordan du aktiverer begge udgange. Som #2 skriver, så skal du købe en adapter, hvis kun du har én skærmport. Mange nyere bærbare har f.eks. kun én HDMI port og ikke andre typer.

Hvis computeren har DisplayPort (eller MiniDisplayPort), og dine skærme også har det (men det har de sjældent), har du også mulighed for at "daisy chaine" dem. Eller på dansk: Seriel-forbinde dem (i stedet for parallel-forbinding). Dette kan mig bekendt kun lade sig gøre med DisplayPort.
Avatar billede Jannickhess Professor
27. oktober 2019 - 08:03 #4
Jeg har et lignende spørgsmål, (En bærbar med kun en Hdmi port)
kan man på nogen måder få sat 2 ekstra skærme op?

Det er en HP Pavilion jeg har,
Avatar billede Peter Forsker
27. oktober 2019 - 09:34 #5
Desværre Jannick, så må du nøjes med en ekstra skærm
Avatar billede Jannickhess Professor
27. oktober 2019 - 09:50 #6
Æv det er lidt ærgerligt,

Men tak skal du have Peter.
Avatar billede Jannickhess Professor
16. november 2019 - 22:20 #7
Lukker spørgsmålet