Avatar billede aofglad Praktikant
23. oktober 2019 - 15:40 Der er 11 kommentarer

Funktionstaster -er holdt op med at virke?

på min TOSHIBA Sattellite Pro Labtop er alle Funktionstaster holdt op med at virke fra ca. den 15/10-19.
og det er umuligt at skrue ned for skærmens lysstyrke som er i max.
Jeg formoder at det er sket efter at jeg rutinemæssigt  opdaterede windows 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2019 - 16:19 #1
Har du system gendannelsespunkter til da det virkede?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. oktober 2019 - 16:21 #2
Skal du ikke bare holde FN tasten nede samtidig? (FN-Lock)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2019 - 16:25 #3
Er der noget med de kan deaktiveres hvis man bruger Fn og Num lock samtidigt?
Eller er det en anden kombination der slår dem fra?
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2019 - 16:39 #4
Prøv at kigge i din enhedshåndtering om du har mangler eller Deaktiverede Drivere?
Tryk på Windowstasten + X og Vælg enhedshåndtering!
https://ibb.co/JyMkbKH
Avatar billede aofglad Praktikant
24. oktober 2019 - 10:18 #5
Tak for hurtige svar.
Desværre ingen af de fire forslag virker. Kom med noget mere, pls.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2019 - 11:13 #6
Du kommer nok til at uddybe med, at ingen af forslagene virker. Fortæl hvad du observerer - ellers er det dælemig svært at hjælpe...

I gamle dage skulle man også installere et "hotkey" utility - men så vidt jeg kan se, er Toshibas seneste fra 2015, så det er nok overtaget rent af Windows.
Og så findes der en pudsig artikel på https://appuals.com/toshiba-functions-keys-not-working/ hvor det åbenbart er nogle flash-card drivers der driller.

Helt generelt burde du nok besøge Toshibas hjemmeside og hente de drivere der er tilgængelig til din PC - det er højst sandsynligt en af dem der er "faldet af" ved opgraderingen...
Avatar billede aofglad Praktikant
24. oktober 2019 - 13:01 #7
Jeg har allerede  søgt på TOSHIBAS supportside og på windows10  supp. sider, uden held. Jeg har anvendt  windows 10 home i 4 år , og j har ikke haft disse problemer før.
Toshiba Satellite Pro laptop er fra 2013.
Har du flere muligheder hører jeg gerne om det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2019 - 13:14 #8
Men har du installeret nyeste drivere? - jeg beder dig ikke søge på siderne, men tjekke driverene.

Det er altså uendelig svært at hjælpe, når vi ikke ved hvad du prøver og ikke prøver... - og jeg ved at flere af ovenstående allerede er stået af nu :-) - man gider ikke bruge sin tid, når der ikke rigtig kommer noget brugbart den anden vej.

Indtil videre ved vi du har prøvet en masse - men aner intet om hvad, og slet ikke hvilke resultater du fik.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2019 - 16:13 #9
#8 Jeg er enig og næsten stået af. Formoder spørger ikke har systemgendannelse kørende, som i mange tilfælde kan løse problemer af sådan en art.
Opdateringer til Windows kan også ødelægge drivere, og måske kunne man ved at fjerne disse opdateringer få det til at virke igen.
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2019 - 14:50 #10
Har du prøvet hvad #8 og  #9 foreslår?

Altså ind på Toshibas side og søg din model frem - og geninstaller de relevante drivere manuelt.

Eller at finde et gendannelsespunkt og gendanne computeren til et tidspunkt, hvor tasterne virkede.

Hvis du ikke ved, hvordan du gør disse ting, spørger du bare igen, så folk kan vejlede dig i dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2019 - 15:04 #11
Så hopper jeg af