Avatar billede jcr18 Professor
13. oktober 2019 - 21:19 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

hardware opdateringer

Jeg undre mig over at windows update ikke finder en manglende driver til mit lydsystem på windows 10. Måtte ud og finde denne her: https://support.lenovo.com/dk/da/downloads/ds502255, for at få lyden til at virke som jeg havde behov for.
Kan nogen forklare problemstillingen?

Og så har jeg et vigtigt spørgsmål: På min windows 7 som ligger på en anden pc, havde jeg slimdrivers installeret, et program som finder alle drivere der er behov for. Jeg måtte konstatere at det virkede efter hensigten.
Nu ved jeg godt at hovedreglen er at man altid skal gå ind på produktets hjemmeside og finde driverne der, men ved I om der findes et tilsvarende program som slimdrivers? (slimdrivers er ikke kompatibelt med windows 10 desværre)
Avatar billede milter Ekspert
13. oktober 2019 - 21:31 #1
Ifølge linket herunder skulle det virke fint med Windows 10:

https://slimdrivers_free.da.downloadastro.com/
Avatar billede jcr18 Professor
13. oktober 2019 - 21:55 #2
Takker. Håber du har ret. Siden her bliver dog ikke godkendt af sikkerhedssystemet på min pc, så prøver at finde programmet på en anden side. Tak foreløbig.
Avatar billede jcr18 Professor
13. oktober 2019 - 22:12 #3
Desværre, uanset hvilken side jeg downloader programmet fra, får jeg meldingen "forkert parameter" og jeg kan ikke downloade driverne programmet finder. Samme fejlmelding som jeg har fik for år tilbage.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. oktober 2019 - 06:58 #4
Prøv at hente denne Zip Fil. Du skal være tålmodig Realtek har altid været langsom,
hvis du har noget Realtek lyd liggende på din Pc: Så afinstaller det først.
https://realtek-download.com/wp-content/uploads/2017/08/0009-Win7_Win8_Win81_Win10_R282.zip
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. oktober 2019 - 07:58 #5
Hvis du har hentet lyddriveren hos Lenovo, betyder det så det er en Lenovo PC du har?

Så skal du da bruge Lenovos eget værktøj til driver opdateringer: https://support.lenovo.com/us/en/downloads/ds012808

Sådan et værktøj har alle de store producenter - Dell, HP o.s.v... - og disse tager højde for evt - modificerede hardware enheder, hvor "mainstreame" drivere ikke passer ordentligt til.
Avatar billede milter Ekspert
14. oktober 2019 - 15:43 #6
Jeg tror, jcr18's lyd virker fint nu, han forstår blot ikke, at han ikke kan få Slimdrivers til at virke på hans Win10-maskine, så han kan bruge programmet til at finde den rigtige driver.

Tager jeg fejl, eller ...?
Avatar billede jcr18 Professor
14. oktober 2019 - 15:51 #7
Milter du har helt ret. Lyden virker fint på pc`en nu.
Avatar billede milter Ekspert
14. oktober 2019 - 16:43 #8
Prøv at downloade Slimdrivers fra linket herunder. Husk at sige pænt nej tak til alt andet end Slimdrivers:

https://www.filehorse.com/download-slimdrivers/
Avatar billede jcr18 Professor
14. oktober 2019 - 16:49 #9
Desværre milter. Får stadigvæk parameter fejlen.
Avatar billede milter Ekspert
14. oktober 2019 - 16:52 #10
Siger fejlmeddelelsen ikke andet end "Forkert parameter"?
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. oktober 2019 - 16:58 #11
Hvilken Browser bruger du?

ed iE11 plejer der ikke at opstå problemer.
Avatar billede jcr18 Professor
14. oktober 2019 - 17:34 #12
Dette her er den eneste fejlmeddelelse jeg får: https://pasteboard.co/IBX0uDs.png.
Jeg benytter normalt opera og firefox. Prøver lige at hente det ned via E11.
Avatar billede jcr18 Professor
14. oktober 2019 - 17:35 #13
Avatar billede jcr18 Professor
14. oktober 2019 - 17:47 #14
E11 viser samme problem som hos de andre browsere.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. oktober 2019 - 17:48 #15
Prøv at hente den her det er måske vejen Du skal ikke vælge den hurtige!
https://ufile.io/2kdv26rg
Avatar billede milter Ekspert
14. oktober 2019 - 17:51 #16
Så skal vi nok bruge lidt flere oplysninger, så som:

Hvilket styresystem?
Omtrentlig alder på computeren, især harddisken.
Hvor forsøger du at installere Slimdrivers, på C-drevet, ekstern harddisk, eller ...?

Har du prøvet at deaktivere antivirus midlertidigt, lige før du vil installere Slimdrivers?
Avatar billede jcr18 Professor
14. oktober 2019 - 18:10 #17
Det skal siges at dette her problem kun sker når jeg forsøger at installere slimdrivers. Alle andre og mange programmer i øvrigt er der ingen problemer. Ellers perfekt pc som er købt hos MM vision og den er under 1 år gammel. C-drevet er en SSD som jeg forsøger at installere på. Blev leveret indbygget i pc`en.Og ja, har prøvet at deaktivere samtlige sikkerhedsprogrammer. Dette hjalp heller ikke på problemet.
Avatar billede jcr18 Professor
14. oktober 2019 - 18:15 #18
Poko1: Samme fejlmelding også via dit link.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. oktober 2019 - 18:16 #19
Trækker mig da styresystemet er hemmeligt!
Avatar billede jcr18 Professor
14. oktober 2019 - 18:34 #20
Poko1: forstår ikke lige hvad du mener? Men hvis du mener styresystemet jeg benytter på denne her pc, så er det såment windows 10 home.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2019 - 18:34 #21
#19 Hvorfor læser du ikke det der står poko1???
Der står jo helt tydeligt i indledningen at det skal bruges på Windows 10.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. oktober 2019 - 19:06 #22
#21 Når man først er kommet ind senere og man læser  #16 så er det måske ikke så underligt
men det er jo godt at du altid sidder parat.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2019 - 19:12 #23
#22 Dårlig undskyldning ;-)
Avatar billede jcr18 Professor
14. oktober 2019 - 19:16 #24
Jeg ønsker ikke gode kompetente it-folk som jer blive uenig pga. mit spørgsmål. I plejer at komme med gode løsningsforslag når jeg ligger spørgsmål ind, så det er jeg meget taknemmelig over. Tror ikke det bliver nemt at knække nøden her og da pc`en ellers er opdateret windows update så går det hele nok. Jeg har forresten også lagt denne her ind hos eksperten: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1030435. Måske har I et bud?
God aften herfra
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2019 - 19:30 #25
#24 Er det den her du mener?
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1030435
Er ikke uenig med nogen. Er blot træt af indlæg der slutter med udråbstegn ;-)
Avatar billede jcr18 Professor
14. oktober 2019 - 19:33 #26
Ja det er spørgsmålet som jeg lige mangler et godt bud på.