Avatar billede h_s Forsker
06. september 2019 - 21:23 Der er 1 kommentar og
6 løsninger

Hvilket TV skal jeg vælge

Jeg skal have nyt TV. Jeg har plads til et der er 140 cm bredt, så et 55” vil nok være perfekt.
Jeg vil have et hvor jeg kan få de gængse streaming tjenester som apps: Netflix, Viaplay, TV 2 Play, Cmore, HBO, DRTV, Blockbuster osv.
Jeg havde tænkt mig 4-5000kr.
Nogen forslag?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
07. september 2019 - 01:03 #1
Der er desværre mange ringe tv, priserne er presset langt ned. Kig efter tilbud i Power elgiganten mv. Overvej at give omkring 8000 for OLED i stedet.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2019 - 13:18 #2
Det har vel også noget at gøre med den enkelte brugers synsevne?
Mange, især ældre, har en synsevne, som  ikke er helt på toppen, har det nogen betydning for dem, om det er LED - OLED eller QLED?
Jeg ved det ikke selv, men hvis der er mange penge at spare, er det vel værd at vide.

Jeg tænker her på sammenligningen med Lyd.
Stereoanlæg har ofte en langt bedre lyd, end mange af os kan opfatte, i sær i de højere toner.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2019 - 13:38 #3
Det her indlæg er ikke en reklame for et bestemt TV, men for at vise, hvor billigt man kan købe et TV. Det er mange år siden jeg selv købte TV, så jeg blev meget positivt forbavset over prisen. https://www.google.com/shopping/product/6105116675249840112?lsf=seller:104808057,store:8303066404674739346&prds=oid:9498631888473986886&q=TV+salg&hl=da&ei=D5VzXeOnHKmvmwXCkamgAg&lsft=gclid:EAIaIQobChMI_Mfzqc6-5AIVkOiaCh1TjQ4aEAYYASABEgJv-PD_BwE,gclsrc:aw.ds
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2019 - 13:40 #4
LED er det billige - dybt sorte områder vises gråt da baggrundslyset skinner igennem
OLED er LG's opfindelse, dybt sorte områder viser dybt sorte
QLED er Samsungs analog til OLED, da de ikke ville betale afgifter til LG
med OLED/QLED kan du få mere genskin i skærm fra stuen pga de helt sorte områder - så undgå (sol)lys direkte på skærm.
Lyd: en soundbar med subwoofer er minimum ekstra, da tvs minimale højttalere vender den forkerte vej, og ikke kan spille dybe toner.

Der er rygter fremme om, at OLED kan laves langt billigere om kort tid (1 lag i stedet for de nuværende 7), så hvis du trækker den til jul 2020, så får du langt bedre tv for langt mindre.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2019 - 13:43 #5
vedr "de gængse streaming tjenester" - tag en android tv-boks, og brug tv som en skærm. Det er mere fleksibelt, og opdateres ofte - det gør tv's indbyggede sjældent efter første år.
Avatar billede Maria Novice
12. september 2019 - 16:52 #6
Avatar billede h_s Forsker
12. september 2019 - 17:56 #7
Jeg har valgt at købe dette.
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/samsung-55-uhd-tv-ue55nu6035-/p/100433473
Det opfylder mine krav til apps og 55”. Lyd og billede er ikke så vigtigt for mig.
I sidste uge kostede det 2.999kr.