Avatar billede Slettet bruger
27. august 2019 - 16:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny nem mobil telefon

Jeg har en Doro Mobil telefon, og den er såmænd udmærket.
Men den er 5-6 år gammel, og batteriet er blevet dårligt.
Nogen påstår, at det ikke kan betale sig, at købe et nyt batteri, til en så gammel telefon.
Hvis det er rigtigt, vil jeg købe en ny enkelt telefon.
Den skal, ud over at ringe, bare kunne have en daglig reminder og en alarm.
Den behøver ikke at være billig, bare den er god, og det skal ikke være en telefon, med store knapper, til gamle mennesker, men gerne en stor skærm.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2019 - 16:55 #1
de har jo relanceret Nokia 3310 (3210?) - måske så noget?
Avatar billede mort1 Ekspert
27. august 2019 - 17:16 #2
Som jeg læser dit spørgsmål, bruger du ikke data - De fleste abonnementer består jo af taletid og data, mange bruger ikke data, men det er en del af abonnementet, uanset om man bruger det eller ej - Ikke fordi det besvarer dit spørgsmål, men det kunne være interessant at vide, hvilket abonnement du har?
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. august 2019 - 17:24 #3
Hvis du ikke har brug for anden funktionalitet -og batteriet er det eneste du ikke er tilfreds med - kan det da sagtens betale sig at skifte batteriet - på mange DORO telefoner er det så let - eks liberto 810 at man endda kan vælge at have flere batterier fremfor powerbank.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2019 - 18:34 #4
Tak for jeres svar.
#1. Ja måske, spørgsmålet er, om den har daglig reminder. jeg har en gammel Nokia C1-01 liggende, men den har kun alarm.

#2 Det er et Telenor til bare 66 Kr. mdr.

#3 Ja det er meget let at skifte batteriet, jeg må se på, hvad det koster.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. august 2019 - 18:47 #5
Helt enig - hvis den allerede gør det, du har brug for, ville jeg bestemt også "nøjes" med at skifte batteriet.
Du kender telefonen og skal ikke døje med at flytte kontakter, beskeder o.s.v.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2019 - 19:07 #6
#5  Ja jeg kan godt se fordelen, men jeg er også fristet at Nokias batteritid:
Taletid op til (timer)     22,00
Standby op til (timer)     744,00
Og så vejer den vel lige så lidt, som min gamle Nokoia?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. august 2019 - 19:19 #7
Det gør den, og det er faktisk en lækker lille telefon at have i hånden.
Den har jo også den fordel, at den findes hos de fleste forhandlere, så du kan se-med-fingrene inden du lægger mønter for den.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2019 - 19:37 #8
Så bliver det Nokia fra Bilka. 476 Kr. med fragt.

I skal alle have mange tak for jeres svar.😊