Avatar billede ComputerAmatør123 Praktikant
27. august 2019 - 15:30 Der er 2 kommentarer

Kan nogen godkende hardware til min byg selv computer?

Hej,

Jeg står og skal til at bygge min første computer (jeg har ingen forstand på det). Computeren skal bruges til mit arbejde, og skal kunne klare tung redigering i Premier, After Effects og Photoshop. Derfor vil jeg høre om nogen eksperter derude måske har tid og lyst til hjælpe mig lidt i forhold til det hardware jeg har valgt.

CPU: AMD RYZEN 9 3900X    eller    Intel Core i9 9900K
CPU COOLER: NZXT Kraken X52
GRAFIKKORT: EVGA GeForce RTX 2080 XC Ultra Gaming 8GB
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB (2 af dem, så i alt 64 GB)
SSD: Intel Solid-State Drive 660p Series
MOTHERBOARD: ASUS ROG Strix Z390-E
STRØMFORSYNING: EVGA SuperNOVA 1000 P2 v2 1000 Watt 140 mm 80 Plus Platinum certified
CABINET: Cooler Master MasterBox MB530P Miditower    eller    Fractal Design Define S2 Vision RGB
EKSTRA HARDDISK: Har ikke fundet en endnu, men tænker ikke det er det sværeste.

Mit spørgsmål er om jeg har valgt det rette hardware til det rette formål. Som sagt skal den bruges til tung redigering og rendering - så den skal være kraftig.

Hvis nogle af jer kan godkende dette hardware, eller evt. om i måske har nogle forslag til ting jeg burde skifte ud med andet? - så ville det være en stor stor hjælp.

Jeg har fundet alt dette hardware igennem Google og YouTube tutorials - men jeg vil gerne have bekræftet om de ting jeg har valgt er en god kombi.

Som sagt jeg ved 0 om computere, så i må gerne forklare det så en amatør forsår det :D

Mange tusinde tak på forhånd

- ComputerAmatør123
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. august 2019 - 18:20 #1
Hvis du skrotter den Ryzen-processor, passer resten af tingene sammen.

Med det sagt, så har du samlet ting og sager til en glimrende gaming-spand, men hvordan det passer i forhold til rendering og videoredigering...?!?
Her kan der være ret specifikke krav fra softwaren til, hvilken hardware der understøttes og/eller anbefales, så det er nok nærmere der, end på YouTube, du skal starte.

Det er ikke raketvidenskab at samle en PC selv - hvis man ved, hvad man laver!!!

Noget helt andet er så, hvorfor du på egen hånd og for privat mønt og tid bygger et arbejdsredskab?
01. september 2019 - 11:36 #2
#1: Er det Ryzen processoren du oponerer imod, eller blot pga. cpu/mobo sammensætning? :)