Avatar billede swaco Seniormester
25. august 2019 - 12:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

streame fra pc til appeltv

Hej
hvad skal der til for at streame musik fra pc til appeltv

er der en der har en løsning på dette
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2019 - 12:45 #2
du skal have startet itunes på pc (virker kun når itunes kører), og så kan du via 'computer' på apple tv se din (itunes) musik og afspille den.
Jeg har selv flyttet al min musik på pc til der, hvor jeg har lagt itunes
D:\Music\iTunes\iTunes Media\Music
så du skal se, hvor du har "iTunes\iTunes Media\Music" og det er det, du kan afspille.
Avatar billede swaco Seniormester
25. august 2019 - 13:21 #3
Overgaard 1654
har prøvet det kan ikke få det til at virke,
claes 57, glemte at sige det ikke skal være gennem itunes, skal bruges til yousee musik. og andet som ikke kan spilles gennem itunes
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2019 - 14:34 #4
ok - der har jeg så en chromecast.
Avatar billede INK Ekspert
25. august 2019 - 16:05 #5
Hvis du har en iPhone, er det nemmeste at streame fra den til AppleTV.
Streaming fra PC kræver ekstra software, se dette link
https://www.lifewire.com/where-to-get-airplay-for-windows-2000736
Avatar billede eurositi Ekspert
25. august 2019 - 18:02 #6
Inden du begynder at tilkøbe flere programmer, som eksklusivt fungerer med AirPlay, vil jeg lige nævne, at hvis du har en Chromecast i dit TV, kan du streame alt lokalt indhold uanset video- og filformat helt gratis med appen Videostream for Chromecast (4K indhold kræver dog en Chromecast Ultra). Appen er også gratis for MacOS brugere.
Avatar billede swaco Seniormester
25. august 2019 - 22:29 #7
Hej
kunne vi prøve at holde os til mit spørgsmål, ellers syntes jeg det bliver lidt for rodet for mig.
Altså skal der streames fra pc til appeltv, alt andet ligger uden for det jeg har brug for
tak for forståelsen
Avatar billede eurositi Ekspert
25. august 2019 - 23:03 #8
Der er gratis måder at gøre det på. Jeg undlod at nævne dem i første omgang, fordi de er relativt besværlige sammenlignet med Chromecast-løsningen.

Den mest proffe, gratis løsning er at installere en Plex.TV server: https://www.plex.tv/media-server-downloads/#plex-media-server på din computer.

Den næstbedste, gratis løsning er at benytte VLC-appen på dit AppleTV og følge instrukserne i denne artikel (afsnittet "Remote playback"): https://www.cultofmac.com/406734/how-to-use-vlc-to-watch-any-video-on-apple-tv/
Avatar billede swaco Seniormester
26. august 2019 - 09:21 #9
Eurositi
kan cromcast sættes til appeltv
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2019 - 10:01 #10
chromecast skal i hdmi-indgang - det har apple tv ikke.
Avatar billede swaco Seniormester
26. august 2019 - 11:09 #11
Claes57
Ja det er så det næste opgave har ingen fir HDMI indgange, od der er ikke mulighed for at ændre på dette, men skal lige prøve at kigge lidt på et ppogram der hedder parrot 2 den skulle kunne streame fra pc til appeltv.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2019 - 11:35 #12
jeg har så en omskifter, der klarer 3 ind til en ud - virker fint uden tab i opløsning/lyd.
209kr på https://www.avxperten.dk/hdmi-switch/hdmi-switch-4k-3input-deltaco.asp
husk lige, at chromecast også skal have strøm fra en usb-lader
Min gamle chromecast skal også have strøm via usb-lader (eller usb på tv) - ved ikke, om den nyere runde model kræver det samme.
Avatar billede eurositi Ekspert
26. august 2019 - 17:40 #13
Chromecast sættes jo bare direkte i TV'et (I nogle smartTV er den ligefrem indbygget), så AppleTV er helt unødvendigt i dette tilfælde.

Men hvis AppleTV skal bruges, er begge forslag i min kommentar #8 fuldt brugbare - og samtidig slipper du for tåbelighederne i det (nu heldigvis) pensionerede iTunes, som mildest talt har en elendig formatunderstøttelse.

Der findes en Plex-app specielt til AppleTV. Enten er den allerede installeret, eller også kan du hente den via App Store på AppleTV'et. Det er indiskutabelt den mest populære løsning til afspilning af lokalt indhold blandt Apple-brugere, fordi AppleTV (bevidst) ikke er beregnet til netop lokalt lagret indhold.

(Jeg går ud fra, at du er interesseret i at afspille musik og/eller video, som du har liggende på en lokal harddisk?)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2019 - 18:45 #14
#13  - det er så ikke streaming via yousee musik, som var ønsket. Det, der mangler i apple tv, er enten en browser eller en app fra tdc/yousee
Avatar billede eurositi Ekspert
26. august 2019 - 22:29 #15
#14. I rest my case.
Jeg har misforstået forespørgslen. Jeg havde opfattet den som en generel hjælp til afspilning af musik og andet indhold uden for Apple-universet, som ikke umiddelbart er understøttet i AppleTV. Men hvis det kun drejer sig om Yousee Musik og lignende online tjenester, giver mine forslag ikke mening.
Avatar billede swaco Seniormester
27. august 2019 - 08:05 #16
Claes57
jo det er lige netop youseemusik og andet som ikke ligger i itunes.
det har jeg svaret ,og skrevet til dig tidliger.

jeg har så airparrot 2 det virker så vi lukker her
Avatar billede eurositi Ekspert
27. august 2019 - 18:35 #17
#16 ... Øh nej. Det havde du egentlig ikke. Andre herinde var heldigvis bedre til at gætte, end jeg var:

hvad skal der til for at streame musik fra pc til appeltv
skal bruges til yousee musik. og andet som ikke kan spilles gennem itunes
Altså skal der streames fra pc til appeltv

Intet af dette gjorde det tydeligt, at du ikke også var på udkig efter en generel mulighed for at afspille lokalt indhold (altså f.eks. filer på din lokale harddisk eller lignende, som ikke var kompatible med iTunes' restriktioner).

... Men heldigvis er problemet løst.
Avatar billede swaco Seniormester
27. august 2019 - 22:09 #18
eurosiri
det havde jeg skrevet  at jeg glemte at sige, det står i min anden kommentar

men nu lukker vi tråden, tak for alle svar,