Avatar billede lurup Ekspert
22. august 2019 - 10:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udskift til SD HD

hej

Jeg har 5 pcer jeg vil skifte HD ud til en SD HD.
Skal jeg købe et kit til det eller bare en alm. SD HD
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2019 - 10:45 #1
du bør have en docking-station (eller bare et åbent usb-kabinet til 2½") som du tilslutter pc med ssd i. Så cloner fra hd til ssd, lukker ned og skifter disk, så ssd er i pc - den bør så kunne starte som før - bare hurtigere.
Og så gentages processen på de andre 4.
Til cloning, så fx https://www.backup-utility.com/clone/ssd-cloning-freeware-4348.html (gratis), clone er et spejlbillede af originalen, men tager højde for at hd og ssd ikke nødvendigvis har samme kapacitet.
Avatar billede lurup Ekspert
22. august 2019 - 13:52 #2
Tak for svar
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2019 - 14:35 #3
Husk lige at hvis du kører UEFI/EFI  så kan du kun klone med den købte udgave
af AOMI.