Avatar billede eksmojo Forsker
29. juni 2019 - 11:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 opdatering kører i ring

FEJL_Jeg har en Windows 10 – version 1903 – fuldt opdateret
Da den skulle opdatere – se billede
https://www.dropbox.com/s/1sjkhwwhb6ajrsx/2019-06-28%2019%2003%2021%20WindowsUpdate_FEJL.png?dl=0

Installerede den til 43 % og gik meget hurtig til at vise 100 %
For derefter at starte forfra installeringen  igen til 43 % osv
Den bliver ved indtil jeg lukker komputeren.
Når jeg starter komputeren igen og prøver at opdatere
Starter det hele forfra.
Er den nogen der har en løsning på opgaven / problemet
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juni 2019 - 11:45 #1
Gå på nettet og hent  Kb4502584 Download direkte eller hvis den er Cumolativ så find og kør!
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2019 - 11:48 #2
Prøv følgende:
Gå i søg og skriv cmd. Kør kommandoprompt som administrator. kopier denne kommando ind  og tryk enter:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Når denne er kørt sætter du denne kommando ind og trykker enter:
sfc /scannow
Når begge her er kørt prøv Windows Update igen.
Avatar billede eksmojo Forsker
29. juni 2019 - 11:58 #3
TAK for svar - så er der lidt at holde varmen ved
vender tilbage med evt. løsning

Har også forespurgt her

https://www.nettipsforum.dk/topic37563_post200864.html#200864
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2019 - 12:01 #4
Tillæg til #2:
Genstart lige pc inden besøg hos Windows update.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juni 2019 - 12:14 #5
Tillæg til #2:
Måske en ide at køre hele smøren.
Jeg vil anbefale dig at prøve følgende:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
""PowerShell er Windows nye og forbedrede CMD"""
3. skriv sfc /scannow
4. Vent på den er færdig
5. skriv nu følgende kommandoer (tryk på ENTER efter hver kommando og HUSK alle mellemrum):
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
6. Vent på den er færdig
7. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Bemærk: Får du fejl 87 med ovenstående, tjek om du har husket alle mellemrum.
Hvis du får nogle fejl eller andet, vil dette være behjælpeligt hvis du oplyser disse.
Avatar billede INK Ekspert
29. juni 2019 - 12:47 #6
Windows 10 har et indbygget program til fejlfinding. Gå til indstillinger, opdatering og sikkerhed. Vælg foretag fejlfinding. kør den der omhandler problemer med opdatering.
Du kunne da være heldig, at det løste problemet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juni 2019 - 12:53 #7
https://ibb.co/0M9dhbs
Plus Windows Update Troubleshooter
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede eksmojo Forsker
29. juni 2019 - 20:08 #8
@poko1
og ALLE der har bidraget

TAK

Det var poko1 der løste opgaven / problemet med

https://www.dropbox.com/s/w9cayvi9piojxtd/Windows%2010%20FEJL%20opdatering_L%C3%98ST.png?dl=0

og hel vejledningen i indlæg #5

hvordan opstår sådan en corrupt fil ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juni 2019 - 20:23 #9
Velbekomme Godt du fik gang i det!
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2019 - 21:45 #10
#8 Mit bud er et opdatering der er fejlet før du skulle opdatere med den nye opdatering. Har selv haft en pc der var strandet på build 1803 på grund af opdateringer der var korrupte. Det tip jeg lagde her løste problemet for mig dengang :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2019 - 21:46 #11
Fint du kom i mål :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2019 - 09:10 #12
Er i øvrigt enig i at powershell er værktøjet der bruges mest i dag. På Win 10 kan man fjerne programmer der følger med Windows 10 med det. Jeg har selv barberet det ned til et minimum på mine computere :)