Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2019 - 02:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjerne "Cursors" mappe fra Skrivebord

Har fået et problem der virkelig får mig op at køre. :(

Der ligger pludselig en snot-mappe på mit Skrivebord med navnet Cursors. Aner ikke hvad det er eller hvor den kommer fra. Men jeg vil af med den...!

Jeg får ikke lov at slette den. Når jeg forsøger, kommer der en meddelelse om "Du skal have tilladelse fra Pc_/navn for at foretage ændringer af mappen".

Når jeg forsøger at ændre tilladelser for pågældende bruger til Fuld, får jeg heller ikke lov til det. Besked: "Der opstod en fejl under brug af sikkerhedsoplysninger for: "C:/Users/Navn/Desktop/Cursors. Adgang nægtet.
(Jeg kan ikke finde ud af at lave en omvendt skråstreg)

Hvordan kommer jeg af med l*rtet?

Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2019 - 03:28 #1
indstillinger/avanceret - tag ejerskab, apply, ok
ind en gang til, og så sæt din bruger til at have fulde rettigheder. apply, ok.
nu kan den slettes
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. juni 2019 - 05:53 #2
\  Alt.gr og tasten efter venstre shift
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2019 - 07:33 #3
mappen skal ikke slettes - den skal ligge i C:\Windows\Cursors
hvis der allerede ligger en mappe med filer i der, så er det nok kun en genvej eller en kopi, og kan fjernes - men tjek endelig efter før du sletter.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2019 - 13:20 #4
Ok.
Det er ikke en kopi eller genvej.
Der lå heller ikke en i forvejen. Så jeg prøvede at flytte den. Det kunne jeg godt. (Fatter ikke hvordan den er endt på Skrivebordet)

Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2019 - 13:22 #5
Skulle være: Der lå heller ikke en i forvejen i C:\Windows.