Avatar billede Dkaaxx Novice
06. juni 2019 - 17:46 Der er 6 kommentarer

Intet netværk men alligevel adgang til nettet?

Mest et forståelses spørgsmål...

Windows viser nede i højre hjørne en gul trekant med et udråbstegn og teksten "Netværk - Ingen internetadgang".  MEN jeg har internetadgang...jeg bruger den lige nu til at skrive dette...?!
(jeg har et billede af det, men ved ikke hvordan man indsætter billeder)

WiFi er slået fra, men LAN kabel sidder i bundkortet.
Når jeg kører fejlfindingsværktøj forslår den en nulstilling af netværket. Det har jeg gjort et par gange, uden noget resultat.

Hvordan kan det være?

--> jeg fornemmer selv det har noget med styresystemet at gøre. De apps jeg forsøger at åbne via Windows (Outlook, Netflix mv.) siger der mangler internetforbindelse - men jeg kan sagtens åbne dem via browseren (Edge).

Jeg er lidt usikker på om der er et større problem - fx sikkerhedsmæssigt?!

Der er ikke noget problem med routeren - mine andre computere og devices her ingen problemer.
Avatar billede milter Ekspert
06. juni 2019 - 19:37 #1
Hvad sker det, hvis du slår WIFI til, via din computers genvejstaster?

Man kan ikke indsætte billeder direkte her på eksperten. Hvis du mener, at et billede vil hjælpe, kan du bruge et fildelingsprogram og så linke til det her. Jeg tror, de fleste forstår din forklaring her, men mange bruger denne side:

https://imgbb.com/
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2019 - 19:38 #2
Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål omkring internettet, men vedrørende hvordan man indsætter billeder bruger du dette link:

https://da.imgbb.com/

Når du har klikket på linket, kommer der en side med en blå aflangfirkant, hvori der står "Upload". Denne klikker du på. Så kommer der et vindue op med "Dokumenter". Du kan også vælge "billeder".
Vælg det ønskede billede og klik på "Upload". Kopier filen ind i dit spørgsmål på eksperten. Nu er billedet lagt ind som et link og alle kan se det ved at klikke på linket.
Avatar billede Dkaaxx Novice
06. juni 2019 - 19:58 #3
Jeg kan godt slå Wifi til. PC'en har kørte de første seks måneder af sit liv med Wifi. Nu har jeg sat kabel i. Måske det er et driver problem.
Avatar billede milter Ekspert
06. juni 2019 - 20:04 #4
Skal det forstås sådan, at du ingen problemer havde, medens den kørte på WIFI? Eller havde du ingen internetforbindelse med WIFI overhovedet? Eller ....?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2019 - 10:07 #5
Windows er ret "dumt" ang. forbindelse til nettet - den pinger Microsoft's server, og hvis den får svar, så er der internet, får den ikke svar, er du ikke på nettet.
Fejlen kan også ligge rigtig mange steder - forkert DNS, Firewall, Proxyserver, fejl i en opdatering, osv.
men hvis du er på nettet, og kan leve med det, kan du vel bare ignorere "fejlen"
Avatar billede Dkaaxx Novice
21. juni 2019 - 15:24 #6
Jeg havde ingen problemer a den kørte på WIFI- udover den var langsom...
jeg kan godt leve med "fejlen", men irriterende at jeg ikke kan bruge outlook appen...