Avatar billede Anthon Berg Praktikant
05. juni 2019 - 19:44 Der er 10 kommentarer

Problem med fps på ny CPU

Jeg har fornyelig opgraderet mit computer setup og det er nu:
1070 strix
I5 6600k
Asus b150m-a
250 GB Samsung ssd

I CSGO svinger den meget i fps fra helt nede på 30 til 120 fps hvilket jeg syntes er mærkeligt med det grafikkort
Jeg har kørt en benchmark test som viste at cpu’en lå på 48% hvor gennemsnittet var 85%

Jeg har opdateret bios til nyeste version hvilket heller ikke hjalp

Nogen ideer til hvad der kan være galt?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2019 - 20:04 #1
dit netværk
husk at port forwarde spillet korrekt
https://portforward.com/counter-strike-global-offensive/
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2019 - 20:27 #2
Og du har selvfølgelig installeret/opdateret alle drivere til hele systemet manuelt, dvs. bundkortsdrivere i først, dernæst grafikkortet?
Avatar billede Anthon Berg Praktikant
05. juni 2019 - 20:38 #3
Har ikke installeret bundkort driveren men grafikkort driveren
Avatar billede Anthon Berg Praktikant
05. juni 2019 - 20:39 #4
Jeg har jo opdateret bios
Avatar billede Anthon Berg Praktikant
05. juni 2019 - 20:42 #5
Skal jeg opdatere chipset til bundkortet??
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2019 - 21:04 #6
Jeg tolker dit indledende spørgsmål til at betyde, at bundkortet er nyt, og så skal driverne til det (chipsetdrivere) installeres før andre drivere.

Hvis jeg har misforstået dig, hvad er så nyt?
Avatar billede Anthon Berg Praktikant
05. juni 2019 - 21:20 #7
Det er kun grafikkortet og cpu’en der er ny
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2019 - 22:05 #8
OK. Når man skifter grafikkort, er det altid en god ide først at fjerne driverne til det gamle, før de nye installeres.

https://www.nvidia.com/object/IO_13955.html

Det er ikke sikkert, problemet ligger der, men prøv det alligevel.
Avatar billede Anthon Berg Praktikant
05. juni 2019 - 23:14 #9
Okay, tænker bare det er cpu som der er noget galt med efter det benchmark testen viste
Avatar billede Anthon Berg Praktikant
06. juni 2019 - 20:42 #10
Jeg har tjekket cpu-z og der står den køre på kun 2 kerner, det samme står der i taskmanager. Når jeg åbner msconfiguration kan jeg kun sætte den til 2 kerner selvom den har 4. Jeg tror jeg prøver at geninstallere windows. Har i andre løsninger???