Avatar billede KBE Praktikant
28. maj 2019 - 21:23 Der er 1 kommentar

Kan ikke tilslutte min ekstern skærm til min Nvidia graffikkort, og opnå højere opdateringshastighed(hz)

Hej jeg har en Lenovo y50-70 bærbar og jeg har lige købt en Acer GN246HLB skærm. Men når jeg tilslutter den, så kan jeg se under skærminstillinger--> advancerede skærminstillinger--> egenskaber for skærmkort, at den bliver tilsluttet min onboard intel gpu, og ikke min Nvidia gtx960. Jeg har derfor ikke muligheden for at ændre på skærmens opdateringshastighed til at være højere en 60 hz. Jeg har læst om forskellige løsninger om fx at indstille bærbarens strømstyring til høj ydeevne, lavet en bios updatering til ikke kun at bruge et specifik grafikkort, og jeg har også under enhedhåndtering-skærmkort  (hvor jeg både kan se Intel og NVIDIA) prøvet at deaktivere Intel. Jeg har prøvet både med en hdmi og en dual link dvi kabel, men intet virker.

Håber at der nogle, som kan hjælpe :)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. maj 2019 - 08:29 #1
jeg har ikke mulighed for at teste på min - men der er et sted - hvis du fx starter et spil, at du i dets start-genvej / egenskaber kan vælge grafikkort. Du har jo ikke brug for mere end 60Hz til windows/word osv - kun til spil, så det skal rettet i de enkeltes egenskaber.