Avatar billede jarlja Forsker
30. marts 2019 - 14:10 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Pc'en kan ikke læse jpg filer. Hjælp

Hej det er w 10 op to date. Der er kørt ; CCleaner, Antivirus, windows egen problem løsning, fandt en og løste den.

Nogle af de download jpger kan den godt genkende. 😁

På forhånd mange tak 😀
Avatar billede Slater Ekspert
30. marts 2019 - 14:18 #1
Hvad mener du med at den ikke kan læse dem?

Er de ikke tilknyttet et program? Kan du ikke vælge et program at åbne dem med? Kan du åbne filerne hvis du starter et billedprogram, f.eks. bare MS Paint, og forsøger at åbne dem med filer -> åbn?

Hvis den kan åbne nogle af dem, hvad er så forskellen på dem og de andre?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. marts 2019 - 14:31 #2
Prøv at uploade til dette billedprogram
https://imgbb.com/
indsæt adressen i programmet
https://ibb.co/tYh8Yc2
sæt så denne ind i adresselinjen hvis det kan ses her er det på din Pc.
Avatar billede jarlja Forsker
30. marts 2019 - 15:37 #3
1 pc'en siger at den ikke jpg. Jeg har hentet et billede program, med all fil typer. Pc'en viser at nu kan den læse den og den fil. Men hverken programmet eller Windows kan læse eller åbne. Pc'en har været genstartet flere gange. 😁
Avatar billede jarlja Forsker
30. marts 2019 - 15:38 #4
2 det prøver jeg 😄
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. marts 2019 - 15:56 #5
Kan det være billeder med forkert extension - stifinder og nogle programmer viser dem. Åbnes de med Irfanview vil den vise dem - gøre opmærksom på filtypen er forkert og tilbyde at rename dem. Især fra internettet og skærmdump kan der være byttet om på png og jpeg (jpg).
Avatar billede jarlja Forsker
31. marts 2019 - 13:08 #6
Tak alle jeg tog IrfanView 64 + plug-ins. 😁 Så hed de "WEBP" filer. Jeg fandt ud af hvordan man laver dem om til jpg. 😁

Men hvordan undgår jeg at det sker igen. Jeg download bare billed fra nettet. 😁 Højere klik på musen, trykker på " gem som".

1000 tak på forhånd. 😁
Avatar billede milter Ekspert
31. marts 2019 - 14:08 #7
Prøv at læse det her:

https://fileinfo.com/extension/webp