Avatar billede mort1 Ekspert
15. marts 2019 - 12:09 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Google Fotos

Min telefon uploader automatisk mine billeder til Google Fotos (tror jeg nok), men jeg har lidt vanskeligt ved at overskue, hvad der i grunden sker -  idet der er forskel på, hvad jeg ser på mine forskellige computere. Selv om jeg har flere  Gmail konti, så er forbindelsen mellem telefon/kamera vel kun bundet til en af dem - så det jeg skal have løst er, "hvordan ser jeg hvilken konto den enkelte pc er bundet til" ?
Avatar billede INK Ekspert
15. marts 2019 - 12:36 #1
I appen på din telefon kan du ved at trykke på de tre vandrette streger i øverste venstre hjørne se hvilken g-mail konto telefonen anvender til Google Fotos.
Avatar billede INK Ekspert
15. marts 2019 - 16:31 #2
Jeg ser du også spørger om hvilken konto de forskellige PC´er sender til. Det ses ved at trykke på ikonet for appen "Backup og Synkronisering". Så vises Google kontoen.
Avatar billede mort1 Ekspert
16. marts 2019 - 11:19 #3
Tak ink - Dit første svar hjalp mig på vej, men, hvad er det præcis du mener i #2 - "Ikonet for appen Backup og synkronisering" ?
Avatar billede INK Ekspert
16. marts 2019 - 12:28 #4
Du vil kunne downloade en app til din pc/Mac, der automatisk oploader alle billeder fra din pc/Mac til den valgte Google Foto konto. Når appen er installeret ligger den som et ikon i bundlinien. Ved at klikke på ikonet får man en menu frem, der viser hvilken konto.

Ved at gå i en browser og logge ind på den relevante Google konto, vil du kunne se alle billeder fra alle enheder. Appen downloades fra menuen i venstre side.
Avatar billede mort1 Ekspert
17. marts 2019 - 13:57 #5
Tak for hjælpen ink - Nu ved jeg så, hvad jeg skal gøre, tilbage står blot, at jeg må se at få lidt mere orden i mine billeder, og samlet dem på en konto, det giver utvivlsomt det bedste overblik.
Avatar billede INK Ekspert
17. marts 2019 - 14:03 #6
I Google Foto kan du lave Albums for ferier, familiefester m.m. Det gør det nemt at finde billeder og også vise på eksempelvis en tv-skærm.

Der er også en fantastisk søgefunktion for steder, motiver og personer (ansigtsgenkendelse). Det sidste kræver dog et lille Ninja-trick, da det ikke er frigivet i Danmark. Hvis du har brug for hjælp til dette, så vend tilbage.