Avatar billede Bent Novice
13. marts 2019 - 15:56 Der er 15 kommentarer

windows 7 til windows 10

Hej jeg har en Samsung bærbar der er blevet ødelagt. Den er født med Windows 7 og opgraderet til windows 10.
Jeg har nu fået min datters bærbare Toshiba der kører med windows Vista og er 32 bit
Den vil jeg gerne opgradere til mindst windows 7.
Jeg har fundet Key Nr. på Samsung men det står som windows 10 Home.
Kan jeg bruge dette Key Nr. til at oprette windows 7 på Toshibaen?

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2019 - 16:09 #1
Det tror jeg ikke du kan da den licens der er tilknyttet Samsung bærbar formodentligt er en OEM licens der følger hardwaren på den kuldsejlede bærbar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. marts 2019 - 16:11 #2
Den nøgle du har fundet på din Samsung, hører til din Samsung.

Det vil stride med licensbetingelserne at bruge den på en anden maskine.

Men uden at blive alt for fingerpegende, ville jeg da prøve at installere Win10 på maskinen, og bruge Win7 koden i forsøget. Der er en lille chance for at det kan lade sig gøre, hvis ikke Microsoft mener koden har været brugt for mange gange.

Du vil næppe kunne bruge den til at installere Win7...
Avatar billede Bent Novice
13. marts 2019 - 16:18 #3
Ok tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2019 - 16:19 #4
#2 Enig. Det er da et forsøg værd. Og jeg er også enig i at prøve Win 10 i stedet. Kan den ikke køre den på grund ag hardwaren må man installere en Linux på den i stedet. Til almindeligt brug kan en Linux det samme som Windows. Og med Libre Office som understøtter office pakken fra Microsoft, så kan man sagtens bruge sådan en ældre pc til dette formål. Med Linux vil computeren formodentligt også arbejde lidt hurtigere end med Win 10.
Avatar billede Bent Novice
13. marts 2019 - 16:35 #5
Tak skal i have . Jeg vil prøve mig frem og se hvad der er muligt og hvad jeg kan finde ud af ;-)
Avatar billede INK Ekspert
13. marts 2019 - 18:21 #6
Du kan købe en Windows 7 licens for 119,- kr her
https://www.lizengo.dk/microsoft-/windows-7?gclid=CjwKCAjw1KLkBRBZEiwARzyE7xAxI5gutS3AzRtZlwpxFfb5dschiGByo7OLWTZlGkjhTvtTh9e7GBoCO9QQAvD_BwE

Derefter kan du gratis opgradere til Windows 10.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. marts 2019 - 19:46 #7
Hej ink.
Det er helt sikkert i den bedste mening du har indsat linket, men det er ikke det mest reelle firma der findes.

https://dk.trustpilot.com/review/lizengo.dk

Jeg ville selv engang købe en licens hos firmaet, men efter jeg havde studeret brugeranmeldelserne på Trustpilot trak jeg følehornene til mig og fandt noget et andet sted.
Avatar billede INK Ekspert
13. marts 2019 - 21:03 #8
#7
Har købt en enkelt gang hos dem uden problemer, men det er jo ikke nogen garanti. Der findes flere muligheder til overkommelige priser.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. marts 2019 - 21:13 #9
Der findes mange endnu billigere muligheder i Tyskland - søg på ebay.de -

Jeg har brugt det en enkelt gang for nogle år siden- Købte på dba.dk en 'Aldi' PC med ny installeret Windows 7 - der viste sig at være en Enterprise Windows som døde efter nogen tid da den ikke kunne komme på licensserveren . PCen var solgt med Windows Home og det kom på igen. ca 3 euro.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. marts 2019 - 21:18 #10
Du skriver Tyskland. Der skal man lige tænke på om den er med dansk sprogpakke. Dette gælder ikke for alle Windows 7 versioner. I Ultimate og Enterprise er muligheden der, men er ikke sikker på om dette også er tilfældet i Professional.
I Home versionen kan man ikke stille sproget om.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. marts 2019 - 21:22 #11
Prøv evt. her:

https://e-gear.dk/windows-7-professional-32-bit.html

Ifl. Trustpilot er firmaet ok.
Avatar billede Bent Novice
13. marts 2019 - 21:54 #12
Tusind tak alle sammen. Nu er der en del muligheder at prøve af.
Fantastisk at møde al den store hjælpsomhed.
Tak allesammen
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. marts 2019 - 21:58 #13
# 10 - Kanske du har ret -

Har lige tjekket -den var en tysk pro version -den kører dansk sprog og dansk tastatur.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2019 - 22:54 #14
Lizengo virker desværre ikke efter hensigten, og support virker meget trælse og undviger ofte retur-ret.
Microsoft har stoppet sammenarbejde med dem, og prøver du at benytte at licens fra dem, er det højst sandsynlig, at licenserne er lukket fra Microsoft direkte.

Køb af Microsoft eller fra lokal butik med Windows license.
https://www.microsoft.com/da-dk/store/b/windows
Avatar billede Mikael Ekspert
14. marts 2019 - 08:34 #15
Kan se at lizengo.dk score dårligt på Trust.. (ser ikke godt ud)

Men ret skal være ret.. Jeg har over tid købt 6 - 7 Win 7 home licenser..

Kun een gav problemer efter geninstallation af win 7 på SAMME computer.
Klagede til lizengo.dk og fik uden de store problemer en ny licens..

Så sent som i formiddag har jeg aktiveret en Win 7 home med en licens fra firmaet.
Ingen problemer med Microsoft  aktivering..

Men man skal/bør sætte sig ind i hvilke begrænsninger disse "genbrugs licenser" har.
Men til 114 kr  ?? ;)