Avatar billede Dolle2 Praktikant
27. februar 2019 - 18:47 Der er 3 kommentarer

Hjælp til ext.harddisk install på ruter

HJÆLP

Har lige købt både en ny router af mærket ” Linksys WRT 1900 ACS ” og en ekstern harddisk ”Toshiba 2 TB Canvio advance”. Læste mig til at det var muligt at koble den eksterne harddisk til routeren med et USB-kabel, så det har jeg gjort. Jeg håber så at kunne gå ind på harddisken som et netværksdrev                                      Ligesom en hvilken som helst anden mappe i windows som jeg gør stifinder.

Men hvordan får jeg oprettet forbindelse til den ekstern disk på min computer, og derved får den til at optræde som et drev jeg kan tilgå når den ikke er koblet direkte til min computer
Avatar billede Dolle2 Praktikant
27. februar 2019 - 18:59 #1
Det ville være smart om der kunne installeres noget software der gjorde det mulligt
oprette mapper til upload og download og bruger noget lig som man bruger i nas hvad er mine mulighedder ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. februar 2019 - 19:26 #2
Prøv at gå til Kontrolpanelet vælg Enheder og Printere
tryk på Tilføj en enhed,
Hvis den ses så vælg tilføj.
Gå så ind på denne PC. Tryk på Netværk og se om den er fremkommet der?
https://ibb.co/vHsVYmw
https://ibb.co/KXv2j3g
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. februar 2019 - 19:37 #3
Log ind i din router og kig under "external Storage" , her opsætter du delte mapper og adgang til disse !