Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2019 - 14:03 Der er 8 kommentarer og
6 løsninger

Kan ikke starte sikkerhedskopiering i Win 7

Jeg er løbet ind i et problem, i form af at sikkerhedskopiering ikke kan starte.
Normalt er det S drevet der anvendes til dette formål, men efter probelmet op stod, slettede jeg alt på drevet vha. ActiveKillDisk.
Derefter gav jeg HDD´en bogstavet S, som det tidligere havde haft. Dette hjalp ikke, så jeg formaterede drev igen, og døbte det U.

I linket kan siden ses. Selv om jeg har døbt drevet U, står der stadig S :-O

https://ibb.co/QPG75XD
Avatar billede klaudi Ekspert
23. februar 2019 - 14:22 #1
Kan du ikke ændre det i Skift indstillinger?
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2019 - 14:41 #2
Nej det er ikke muligt.
Når jeg klikker på "Skift indstillinger" popper nedenstående vindue op.

https://ibb.co/QNFgZC1

Så klikker jeg derefter på "SIKKOPI U". Klikker på "opdater" Derefter kommer der en vindue hvori der står "Søger efter sikkerhedskopieringsenheder". Dette forsvinder efter få sekunder
Knappen med "Næste" er hele tiden tonet ned.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2019 - 15:43 #3
Jeg har nu tilkoblet en anden ekstern HDD. Har fungerer sikkerhedskopiering ok. Denne HDD har jeg døbt H. Den tidligere HDD (drev S senere U) er nu under behandling af ActiveKillDisk. Dette tager laaaaaang til - omkring 5 t 45 min. Når denne rensning er overstået vil jeg prøve at tilkoble den til pc´en igen, gå ind i diskhåndtering, døbe drev S, og se om den nu virker. Jeg tror egentlig ikke, at den er defekt, da der hverken er nogen skurren fra lejerne eller kliklyde af nogen at, men kan en svag summen.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2019 - 15:44 #4
Bruger ikke sikkerhedskopiering, men måske du skulle nedlukke tjenesten helt og se om du kan konfigurere den om så den kan se drevet. Som det er nu er der oplysninger i regisreringsdatabasen der peger på et drev der ikke er der.
Får du lukket tjenesten ned, så kør en tur med CCleaner der rydder op i registeret og i filer.
Måske disse genveje til noget der ikke virker bliver slettet ved denne rensning.

Alternativet er at bruge noget andet til at tage sikkerhedskopierer med.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2019 - 16:00 #5
Tjek evt også om alle tilgange til sikkerhedskopiering er aktiveret under tjenesterne. I Win 10 jeg kører med er der i hvert fald to steder der skal være aktiv hvis det bruges.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2019 - 19:54 #6
Hvis du ikke får det til at lykkes i win7's sidste år, så tag macrium reflect (og i det program laver du også en nødstart-usb (du skal selv have en minimum 8gb usb), så du kan reetablere).
https://www.macrium.com/reflectfree
du skal bare vælge free-versionen. Eller tag springet til win10 nu - du skal alligevel gøre det i 2020.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2019 - 20:50 #7
Computeren kan sagtens starte op i Windows 7, men problemet er at fejl 0x80070057 viser sig.
Dette skete ikke da jeg havde indsat en anden HDD. Derfor prøver jeg nu ved hjælp af AOMEI discbackupper at klone at klone indholdet på disken der er ok,(drev I og H) til disken (drev S) hvor fejlen vises.
Jeg har Win 10 på min bærbare, men er så glad for Win 7 så jeg trækker den til opdateringerne ophører i 2020.
Avatar billede klaudi Ekspert
23. februar 2019 - 21:13 #8
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2019 - 21:31 #9
Ja jeg har kikket lidt på det, men advarslen om at rode for meget i reg.databasen gør mig lidt bekymret. Jeg prøver først noget andet, men skal nok vende tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2019 - 08:31 #10
I min optik kan Aomei vel sagtens erstatte sikkerhedskopiering.
Det kan jo både lave "systembackup" , men også "backup af filer til image". Så du er jo ikke helt lost hvis du ikke kan få sikkerhedskopiering til at virke.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2019 - 10:29 #11
Det har du helt ret i.
Aomei er faktisk genialt, idet har flere gode - og ikke mindst - nemme funktioner.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2019 - 11:38 #12
Jeg har nu tilkoblet HDD´en der viste "fejl 0X80070057" pc´en via USB, døbt den "S".
Derefter startede jeg "Sikkerhedskopiering og gendannelse". Dette accepterede Windows 7, og nu er C-drevets indhold ved at blive kopieret over på "S-drevet".
Så jeg tror at problemet er løst. Takker for hjælpen til alle :-) Alle forslag markeres som løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2019 - 11:41 #13
Var disken før et monteret drev på bundkortet så den var "fixed" (fast monteret)
I den nye tilslutning er den som et flytbart medie over usb porten
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2019 - 13:16 #14
Nej, disken har altid fungeret som ekstern HDD tilsluttet pc´en via USB-kabel.
Der er tale om en 500 GB HDD af mærket Seagate.