Avatar billede ??? Praktikant
26. januar 2019 - 10:54 Der er 6 kommentarer

Bærbar pc lagger i spil, når den er i strømstik

Min søns pc (Lenovo Legion y520), er begyndt at hakke i spil, specielt når den sidder i strømstik er det slemt. Kører den på batteri sker det uiddelbart ikke.

Jeg har ryddet op i pc,  opdateret drivere med Geforce experience. ændret på indstillinger i Fortnite vedr grafik o.s..v -alt hvad jeg har kunnet finde på nettet er prøvet af.

Der ligger ikke mange ting på den, og kun 2 spil ( CSgo, Fortnite)

Det primære spil, som bliver brugt er Fortnite og her lagger det primært i starten af en runde.

Er der nogle som har et bud på, hvad jeg stiller op med forskellen på opladning/batteri ? eller andre gode råd ?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2019 - 11:40 #1
Ikke i tvivl om at du skal rette det fra strømstyringen.
Her skal du indstille i hvilken ydelse den kører med og uden strøm tilsluttet.
Du skal muligvis ind i de avancerede indstillinger for at rette problemet
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2019 - 12:37 #2
slå alle former for strømstyring fra, også i bios!
hvis den slukker og tænder strøm til harddisken, så lagger det
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2019 - 09:13 #3
Det kan være at computeren er sat til at yde mindre når den er sat til strøm, har en bekendt der havde samme problem. Hans computer var bare sat til en mindre ydelse når den var tilsluttet strøm. Det er vist noget man kan rette inde i de avancerede indstillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2019 - 09:53 #4
Rigtigt Marcus den skal i strømstyringen stå til "høj performance"
https://ibb.co/m4ydGJN
Avatar billede ??? Praktikant
27. januar 2019 - 11:50 #5
Tak for jeres hjælp :-)
Har ændret på ydeevnen, umiddelbart hjælper det lidt, men det er ikke helt væk endnu.

Jeg har ikke rettet i Bios (tror jeg..) for jeg ved ikke hvordan jeg kommer dertil.
Jeg har rettet som i det anviste billede ovenfor.
Den står nu automatisk til at gå i dvale og slukke skærm efter 2 timer. Skal jeg også rette det ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2019 - 11:55 #6
Hvis du skal have 100 ydelse på din pc skal alt sættes til "aldrig"
Det samme gælder for harddiske.
BIOS kommer du i når du ser boot skærm. Du trykker F2 for at gå ind. Om der er noget strømstyring derinde ved jeg ikke