Avatar billede Keanu BP Praktikant
29. oktober 2018 - 07:20 Der er 3 kommentarer

Ny PC vil ikke give noget signal!

Har lige bygget en ny PC, når jeg klikker på start knappen så begynder alle fans at spinne, men der kommer overhovedet ikke noget signal til min skærm.
Jeg har prøvet at skille det hele fra hinanden og samle igen
Det eneste brugte i PC'en er gpu.
Jeg har heller ikke noget styresystem på PC, men jeg burde kunne loade til BIOS, men der er intet signal fra PC til skærm
Avatar billede Keanu BP Praktikant
29. oktober 2018 - 08:02 #1
Min PC:
Ryzen 5 2600x
Msi armor oc 1070
ASRock B450M-HDV micro-atx
Samsung 860 EVO 250gb (windows 10 ikke installeret)
G.Skill Ripjaws V DDR4 16 GB: 2 x 8 GB DIMM 288-PIN
Seasonic S12II-620 Watt Netzteil 80+ Bronze 120mm
Avatar billede puren Ekspert
29. oktober 2018 - 09:09 #2
Typiske fejl er

Ram (forkert modul /ikke sat rigtigt)
Strømstik der ikke er sat helt i
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2018 - 16:31 #3
En anden ting man også bør gøre er at resette bios, da bundkortet fra producenten er blevet testet med andet grafik kort i end det du bruger.
Så det lille bios batteri ud i 5 minutter, Når det er ude, så tryk og hold startknappen nede i 20-30 sekunder så bundkortet aflades helt.
Herefter bios batteri i igen og strøm på og prøv at tænde.
Men de ting i #2 skal jo selvfølgelig også være i orden. 🙂