Avatar billede Difo13 Novice
08. oktober 2018 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm efter gendannelse af tidligere version Windows 10

Jeg står nu med en sort skærm hvor musen virker med en blå cirkel der drejer rundt men der sker ikke andet altså er min computer ubrulig
Det jeg har gjort er at gå ind i "opret gendannelse punkt" og så "systemgendannelse" hvor jeg slettetede alle programmer uden af at slette mine personlige data fordi der var bøvl med at downloade NetBeans Java SE
Efter af at have trykket ok har min computer drejet rundt med hvide prikker formet som en stor cirkel i en 1 time på en blå skærm derfor trykkede jeg på sluk knappen for om det ville gøre noget men endte som beskrevet i starten

1) Hvad kunne man eventuelt gøre ved det?

2) Hvis man ikke kan åbne computeren kan man så tage SSD ud og ligge den i en adapter selv og derefter overføre ens filer til en anden computer?

3) Har hørt man kunne bruge et usb stik til at downloade Windows 10 igen men hvordan fungerer det og gemmer det ens filer og er det noget man kan eventuelt downloade fra nettet eller en andens computer?

Tak på forhånd
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2018 - 17:47 #1
Mulighed. Nr.1-
Hvis du har lavet et Windows 10 DVD eller USB. Medie.
Så start op fra dette medie og når du har valgt Sprog Tid Og Tastatur tryk på Næste
I følgende skærmbillede kan du i nederste venstre hjørne væge Reparer computeren.
https://ibb.co/j5pQa6

Mulighed. Nr.2-
En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.
Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
Reparation er A-D-G-J. Held og Lykke.
https://ibb.co/bCKfDz
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2018 - 18:01 #2
Her kan du downloade Windows 10 1803
Indsæt et USB Stik på Min. 8GB og vælg Download værktøj nu Alt hvad der er på Stikket overskrives.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2018 - 18:08 #3
For resten hvis du tilslutter Disken til en anden PC: Så vælg især at gemme Mappen Brugere.
Heri ligger dine billeder og i App Data liger alle dine vigtige Mail og Adresser.
Avatar billede Difo13 Novice
08. oktober 2018 - 18:51 #4
@poko1 (1000 TAK!!!)^1000 for af at have delt din ekspert viden med mig og kommet med lyn hurtige og 100%  forståelige forklaringer på hvad jeg eventuelt kan gøre for at få en velfungerende bærbar igen mange tak ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2018 - 18:53 #5
Velbekomme.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2018 - 21:20 #6
Ja det er en god vejledning 👍