Avatar billede Emil Schacht Praktikant
23. september 2018 - 09:18 Der er 3 kommentarer

Kæde

Hej. Søger noget information omkring hvorfor min kæde bliver ved med at springe..

Skiftede de 2 forreste klinger, samt kassette og kæde for 2 uger siden.

Alle sammen dyre dele fra SRAM, men den bliver ved med at springe..
Avatar billede finb Ekspert
23. september 2018 - 09:34 #1
Er alt velsmurt ?
Er kæden spændt for hårdt ?
Er det fup-reservedele ?
Er klinger/kæde nye/lige gamle/slidte ?
Er akslen vinkelret på klinger/kæde ?
Er der slør ?
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2018 - 13:53 #2
netop, hvis tandhjulet ikke er vinkelret, så knækker skidtet.
når det nu ikke dur med SRAM, så køb noget andet.

billigt noname fra Harald Nyborg, knækker sku ikke :)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2018 - 14:41 #3
I mine øjne er udvendige gear noget skidt. Det kræver meget vedligeholdelse og er dyrt at holde ved lige og svært at justere så det virker optimalt. Har man ikke det mindste forstand på sådan et gear skal man holde sig fra det.
Min yngste søn havde sådan en cykel fordi han synes den var smart. Det smarte forsvandt dog da den skulle repareres første gang.
Det endte med at han efterfølgende købte en cykel med 8 indvendige gear i stedet. Og det holder meget bedre. :-)