Avatar billede frem-ad Professor
12. august 2018 - 16:41 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

1 intern dvd-brænder MEN 2 i denne pc

Hej
Jeg har en dvd brænder i min MSI bærbar (Windows 10) men for en måned siden, i denne pc der er kommet Dvd-rw-drev (E:) og Cd-drev (G:) selvom der kun er en. I Enhedshåndtering ved Diskdrev er der en der heder WDC WD10JPVX-22JC3T0 og ved Dvd/cd-rom-drev er der en der heder HL-DT-ST DVDRAM GUD0N, jeg har prøvet og haft begge fjernet og så genstart men jeg har stadig 2 i denne pc. Hvad gør jeg
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2018 - 17:07 #1
Hej Prøv at se i Diskhåndteringen om Du har et drevbogstav ude til Venstre  samme sted som dit Ægte CD/DVD Drev ?
Avatar billede frem-ad Professor
12. august 2018 - 18:44 #2
Der er kun harddiskene  C og D og cd-rom drevet E
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2018 - 18:54 #3
Det er vel ikke Recovery drevet der er blevet tildelt et Bogstav?
Avatar billede frem-ad Professor
12. august 2018 - 20:08 #4
Nej og jeg kan se i egenskaber på hver og under hardware er de samme de henviser til de 2 jeg nævner i spørgsmålet fra enhedshåndteringen .
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2018 - 20:18 #5
kunne du eventuelt vise et skærmbillede af Diskhåndteringen?
Avatar billede frem-ad Professor
12. august 2018 - 21:02 #6
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2018 - 21:17 #7
Ja det er et Virtuelt drev har du måske installeret Alcohol 120% ?
Avatar billede frem-ad Professor
12. august 2018 - 21:45 #8
Nej ikke mig bekendt og under programmer så de sidste måned der er kommet firfox-office-avast virus-garmin og noget windows driverpakke. Ellers ligger resten af min programmer midt juni da jeg var tvunget til og formatere og starte forfra.
Jeg har ikke noget der heder alcohol 120%
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2018 - 22:14 #9
Der findes andre end alcohol 120% det var blot et eksempel og det er sikkert kommet ved at oprette et til installations program Prøv at se i Programmer og Funktioner i Kontrolpanelet
Avatar billede frem-ad Professor
13. august 2018 - 07:38 #10
Så er det hvad er det for et program der laver problemer. For jeg synes ikke umiddelbart der er noget, jeg kendes ved, MEN
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 10:22 #11
Kan du vise et skærmskud af din programliste i programmer og funktioner?
Hvis listen er meget lang, kan du under fanen installeret vælge punktet tidligere i år. Det vil gøre listen noget kortere :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 10:40 #12
#8 Ah ok. Du har formateret der i juni. Så vil listen ikke blive kortere :-)
Avatar billede frem-ad Professor
13. august 2018 - 14:38 #13
Her er de https://ibb.co/gz4vGU - https://ibb.co/dcuHVp men de ligger som fliser for detaljer det blev mange billeder.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 14:45 #14
Har ikke selv prøvet programmet men UltraISO Premium arbejder med .iso filer. Gad vide om det program opretter et virtuelt drev?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 14:48 #15
Der er også et PowerISO program kan jeg se.
Der er ikke nogle af de andre programmer jeg fornemmer vil oprette et virtuelt drev, selvom der er programmer jeg ikke har brugt.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 15:31 #16
Nå fik kun set det ene billede :-)
På det andet er der også programmer jeg ikke har prøvet, men
der er nogle cd dvd programmer i listen.

Cd recovery toolbox
AnyDVD
Clone dvd
DVD Shrink
o.s.v.
Vil tro at en af disse programmer har oprettet dette drev ekstra når det er installeret
Avatar billede frem-ad Professor
13. august 2018 - 15:55 #17
Det var UltraISO Premium der lavede problemer, da jeg fjernede den forsvandt G drevet også.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 17:03 #18
Super :-)
Avatar billede frem-ad Professor
13. august 2018 - 17:13 #19
Tak for hjælpen begge.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 17:14 #20
Velbekomme da :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2018 - 08:29 #21
En sidebemærkning.

Formoder ikke du arbejder med alle de programmer du har listet i #13 på en gang?
Jeg ved at mange af disse programmer vil lave en form for opstart sammen med Windows. Det vil tage tid og bruge ram unødigt.
Nu kan jeg se på billedet at du ikke viser alle ikoner nede i taskbar da der er en pil der vil vise hvad der ligger bag der.
Du kan deaktivere langt det meste af disse programmer hvis du ønsker det.
Du går blot ind i joblisten under start og deaktiverer dem du ikke behøver opstart på.
Dem der ikke er listet herinde kan du se ved at skrive msconfig i søg og gå i tjenester.
Tjek af "Skjul alle Microsoft tjenester" og de sidste programmer der starter med Windows kommer frem her.

Du skal ikke fravælge antivirusprogrammet, og programmer der er nødvendige for computeren.
Forsat god dag :-)