Avatar billede EmilMadsen123 Praktikant
10. august 2018 - 11:39 Der er 8 kommentarer

Nybygget pc tænder, men intet signal til skærmen + rødt lys nær gpu'en

Hejsa, jeg har lige bygget min helt egen gamer pc, og brugte hele dagen på at bygge den i går. Da jeg endelig skulle til at tænde den, blev jeg glad da den tændte (blæsere, cpu blæser tændte), og det så ud som om det virkede (dog var der et rødt lys nær grafikkortet), men der kom intet signal på skærmen. Så jeg prøvede at stikke hdmi kablet ind i grafikkortet og bundkortet, men intet hjalp..

Jeg deler lige et link til min pc hvor I kan se alle delene, og evnt se om der er noget der ikke duer sammen...:
https://pcpartpicker.com/user/EmiloBrothers/saved/#view=D8n7WZ

en anden ting jeg har lagt mærke til er at bundkortet er et dual-channel ram system, men jeg har købt en 1x8gb ram stik, burde jeg have købt 2x4 eller 2x8?? Kan det være problemet?

Vh. Emil
Avatar billede Rune1983 Ekspert
10. august 2018 - 11:48 #1
På mit Nvidia kort hjemme skal der direkte strøm på grafikkortet fra strømforsyningen af. Det skriver du intet om. Har du det?
Avatar billede EmilMadsen123 Praktikant
10. august 2018 - 11:58 #2
Ja Rune1983, der kommer direkte strøm til grafikkortet fra strømforsyningen
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2018 - 12:17 #3
kig i din bundkort manual, der står om den skal ha 1 eller 2 ramblokke, og hvordan de skal sidde. (i slot 1+3, eller 2+4)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2018 - 13:04 #4
Tror ikke ram er et problem. Men hvad med grafik kortet. Har det et strømstik på. MAnge skal have et 6 eller 8 benet stik som ekstra strøm
Avatar billede EmilMadsen123 Praktikant
10. august 2018 - 13:14 #5
Hej 220661, grafikkortet har et strømstik på 6 pins, som jeg også har tilsluttet
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. august 2018 - 16:15 #6
Det er vel ikke sådan at din Skærm har en knap hvor du skal vælge mellem VGA-DVI eller HDMI ?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2018 - 20:39 #7
prøv at tage grafikkortet ud igen og sæt skærmkablet ind i motherboard - virker det, så er der noget galt med grafikkortet, er fejlen der stadigvæk må du kig et andet sted
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2018 - 06:43 #8
Hvilken skærm bruger du?