Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
01. august 2018 - 19:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

slumre

Min laptop er længe om at starte op, men kører godt når den er klar, hvis jeg istedet for at slukke klikker på slumre så er den klar med det samme jeg logger ind, mit spørgsmål er om man kan lade den stå på slumre altså ikke slukke.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2018 - 19:22 #1
jo men det bruger jo bare strøm
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
01. august 2018 - 19:32 #2
Ja, det er jeg med på, men kan det være ret meget?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. august 2018 - 20:03 #3
Er den påfaldende længe om at starte op, så prøv CCleaner. (gratis program)
Der kan ligge meget skrammel på en pc, der er med til at sinke opstarten.
Hvad er for øvrigt styresystemet?

https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
01. august 2018 - 22:25 #4
Det er en nyinstalleret win. 10 32 bit, jeg har prøvet win.10 64 bit, men det varede endnu længere
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2018 - 08:00 #5
brug nu 64bit for at få det bedste ud af cpu'en - og se på hvad maskinen starter op - mange er født med ekstra skrammel, som ikke bruges. Tjek også forbindelser (fx bluetooth kan ofte slås fra)
Se i Jobliste, fanebladet Start. Hos mig er dem, med høj start-påvirkning dropbox, google drev, icloud drive og onedrive (jeg bruger alle 4) - mens lenovo utility er deaktiveret
Avatar billede Rune1983 Ekspert
02. august 2018 - 09:01 #6
Har du undersøgt om dit windows er fuldt opdateret? Ellers vil jeg anbefale at opdatere det fuldt op og så kigge på opstart tiderne igen. Og selvfølgelig som claes57 siger kigge på de programmer som er sat til automatisk opstart på computeren.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
02. august 2018 - 16:36 #7
Tak for svarene, jeg prøver at installere 64 bit igen, og prøver Jeres forslag, jeg melder tilbage om det har hjulpet.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2018 - 11:49 #8
og vi glemte helt at spørge hvor meget ram du har ?
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
05. august 2018 - 17:41 #9
Jeg har installeret 64 bit igen, så nu kan maskinen udnytte de installerede ram, 4 gb, jeg har også deaktiveret de ting der havde høj startpåvirkning, så nu kører det rimeligt.
mange tak for hjælpen,
spørgsmålet er hermed lukket.