29. juli 2018 - 17:59 Der er 14 kommentarer

min computer skriver af sig selv

min computer skriver af sig selv, der er ikke støv i mit tastatur, også så kan den ikke skrive H / AE.

HJAELP
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. juli 2018 - 18:27 #1
Er der tale om en stationær eller en bærbar?
Er det en bærbar kan det måske skyldes at tastaturet i visse tilfælde er ret sarte.
Hvilket styresystem er der installeret, og hvilket mærke og model er der tale om?
29. juli 2018 - 18:44 #2
Stationær. Razer tastatur. Windows 10
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2018 - 18:52 #3
det er slidt op. køb nyt!
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2018 - 19:20 #4
Prøv at trække det ud og se om skriveriet stopper. Formoder det er et usb tastatur, og det kan udtages selvom systemet kører.
Stopper det er tastaturet slidt som sidwave skriver :-)
29. juli 2018 - 19:25 #5
det sprit nyt så det tror jeg næppe
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2018 - 19:31 #6
Bare fordi det er spritnyt er der jo ingen garanti for at det er i orden.
Prøv evt også at tage internet forbindelsen fra og se om det så stopper.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2018 - 20:17 #7
Har du prøvet at koble det fra?
29. juli 2018 - 21:22 #8
Hej,

Det er ret så typisk for et tastatur som er fyldt op med gammel kaffe med sukker, the med sukker  eller Cola ( jolly, Pepsi eller Coca) at det begynder at være kreativt. Dvs generere tastaturkoder selv om du ikke trykker. AT H og AE ikke virker bekræfter bare mistanken.

Løsningen er, at du rengører det eller køber et nyt.

Det sidste er så absolut det nemmeste, men dyreste.    Så inden du begynder at investerere i et nyt klaviatur (Læs: tastatur) låner du et taststur hos en ven .  Men husk der er USB-tastaturer, PS-2 tastaturer og den ælgamle type til den originale IBM-XT.  Kig lidt på stkket og lån et tilsvarende. Forsvinder fejlen må du have et nyt tastatur.

Skulle det MOD forMODNING ikke være kaffe (++++) kan det også være at de kapacitive koblinger på H og AE er klappet sammen (læs: kontakterne inde i tastat.)  ---->  Så er der ingen vej udenom --->  nyt tastatur. Reparation vil være allerhelhest omkostningsfuldt.

Held og lykke .

KR
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2018 - 21:25 #9
#8 Kristian han skriver det er helt nyt i #5  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2018 - 21:26 #10
Så hvis problemet er tastatur er det en bytter :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. juli 2018 - 21:30 #11
#9
Jeg tror snestrup2000 har overset det.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2018 - 21:31 #12
Ja det ser sådan ud ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. juli 2018 - 21:40 #13
Jeg har også selv prøvet at skrive noget i en kommentar, selv om det stod tydeligt i spørgsmålet. Det kan ske for enhver :-)
30. juli 2018 - 01:58 #14
HEJ,

Tak for de venlige ord.

Men jeg har  været ude for (den gang jeg var servicereparatør på IT-udstyr), at de såkaldte SPRIT-NYE enheder ikke fungerede som de skulle . Hvem leverandøren var- er i denne sammenhæng irrelevant (i ville tro det var løgn, hvis jeg virkelig afslørede det) ) -  Så den med sprit-nye enheder er jeg lidt skeptisk overfor - ikke at den er SPRIT-ny- men at en SPRIT-ny enhed også kan være i stykker .

Men uanset dette, så er det ikke det, som er relevant her.  Hvis tastaturet giver forkerte tegn (og tastaturdriveren er den rigtige- hvilket jeg naturligt nok forudsætter den er), så kan det være ENTEN tastaturet selv eller den mikro-controller (en Intel 8042 eller en mere moderne udgave - embedded på motherboardet/hovedkortet ),  som kontrollerer tastaturet, som fejler.  Og hvis fejlen forsvinder med et nyt tastatur - så ER det tastaturet - uanset hvor SPRIT-NYT det monne være.  Sandsynligheden for, at det er tastatur-controlleren er minimal.  MEN DET KAN FOREKOMME og da er det ny computer ....  GARANTI ????  !

For jeg regner stadig med at driveren er den rigtige - ikke ?????

Kristian