Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2018 - 13:24 Der er 9 kommentarer

Hjælp til valg af cumputer

Hej, Jeg ville gerne købe en god computer men jeg har ikke forstand på de inde ting i computeren, så er der nogen som kan hjælpe?

Computeren skal kunne:
Den skal være stationær
Den skal ikke larme så man kan høre det i mikrofonen når jeg snakker med venner
Den skal kunne køre alle spil
Den skal kunne køre Fortnite på "Epic" settings
Den skal have plads til lange videoer (10-20m)
Den skal have plads til 5-7 store spil
Den skal kunne have høje FPS

Budget: 10.000kr
29. juli 2018 - 14:04 #1
HEJ,

Gå ned til den forhandler du har tillid til og vis ham din liste.

Siger han OK med det samme kan du gå videre. Hvis han tøver vælg en anden forhandler.

KR
Avatar billede KHN Guru
29. juli 2018 - 14:27 #2
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2018 - 16:10 #3
KHN jeg ville give højst 10.000 for den
Avatar billede puren Ekspert
29. juli 2018 - 22:52 #4
10.000 *G* held og lykke med det
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2018 - 22:54 #5
Puren hvad mener du med *G*
Avatar billede puren Ekspert
29. juli 2018 - 23:20 #6
du skal have en ikke noget mindre end en intel i7-6700K
du skal have en ikke noget mindre end en GTX-1070TI

vi har nu brugt 6500

du skal statig have en PSU, 1-2 SSD, ram, bundkort og en CPU køler vi kommer nok ikke i mål med dine ønsker til hvad du har af lommepenge
Avatar billede eurositi Ekspert
30. juli 2018 - 14:22 #7
Jeg kan læse mig til, at 60 FPS eller højere med Epic settings i Fortnite kræver et 1070 Ti grafikkort. Sådan et kort kan du ikke finde i en stationær til under 9-10.000 kroner... Og så mangler du måske stadig en større harddisk og et par andre ting.

Denne maskine hos SharkGaming til 9500 kroner har et 1070 Ti kort: https://sharkgaming.dk/max-bite-ultimator
Avatar billede puren Ekspert
30. juli 2018 - 14:59 #8
eurositi >> der er kun en SDD i den på 240 GB og fortnite kan fylde på til 74 GB og GTA v (steam edition) fylder 75 GB

<citat>Den skal have plads til 5-7 store spil</citat>

spil er i dag ikke længere små og hans drøm af en pc bliver stoppet af hans mangel på lommepenge
Avatar billede eurositi Ekspert
30. juli 2018 - 16:39 #9
#8
Mit link er ment som et konkret bud på, hvad der matcher hans (formodet) vigtigste krav, nemlig "episk" performance i Fortnite. Spørgeren ryger dog lidt over 10000 kroner, hvis alle spillene skal ligge på en SSD.

Personligt ville jeg nok vælge at slække lidt på spil-performance-kravet og derved spare op imod 3000 kroner ved at købe et lidt svagere grafikkort (f.eks. et almindeligt 1070). Dermed vil der være råd til en - stadig - ganske kompetent gamer-PC, som der også vil være råd til at opgradere med mere lagerplads, CPU, RAM eller hvad der måtte være vigtigt ift. nogle af de sekundære krav, f.eks. videoredigering.

Hvis gaming performance er altafgørende, skal budgettet øges med et par tusinde.