Avatar billede finb Ekspert
10. juni 2018 - 20:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Bærbars batteri oplades kun til 15 % ?

Min bærbars batteri vil kun
oplade til 15 %, der står "beregner",
mere sker der ikke.
Bærbar kører fint på 220 V,
men løber selvfølgelig hurtigt tør
ved batteridrift, da batteriet kun er 15 % fuldt.
Hvad gør jeg ? Tak finb
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2018 - 20:23 #1
Hvor gammel er pc og batteriet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. juni 2018 - 20:26 #2
Det kunne godt tyde på, at du må du at se dig om efter et nyt batteri.

Herunder er der tre links til firmaer der handler med laptop-batterier.

https://www.datamarked.dk///www.datamarked.dk/batteri-notebook-baerbar-computer_173.html

https://www.batteribyen.dk/baerbar-batterier?gclid=EAIaIQobChMI48i8_NvJ2wIVBt-yCh3ySwlbEAAYASAAEgIWCfD_BwE

https://www.batteri-butik.dk/Batteri-Group/1.10,B%C3%A6rbar-PC-Batteri.html?gclid=EAIaIQobChMI48i8_NvJ2wIVBt-yCh3ySwlbEAAYAiAAEgK-uvD_BwE
Avatar billede finb Ekspert
10. juni 2018 - 20:38 #3
Batteri og bærbar er fra sidst i 2016,
batt. virkede fint i går ??
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. juni 2018 - 20:56 #4
Et batteri kan godt stå af, men når det er fra 2016, tyder det ikke ligefrem på at det er pga. ælde. Strømforsyningen kan man jo egentlig også udelukke, da computeren fungerer fint med strømforsyningen tilsluttet.
Det peger på at batteriet er synderen.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. juni 2018 - 23:44 #5
Prøv evt. at aflad batteriet helt. Pil det derefter ud af computeren og lad det være ude i ca. 1 min. Tryk på tænd sluk knappen i ca. 10 sekunder. (Den må ikke være tilkoblet 220 v, mens du gør dette). Sæt batteri i igen. Sæt 220 v til og tænd pc.en.
Virker det nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2018 - 09:05 #6
Den er jo så ikke ud over reklamations tid så måske du skulle kontakte der hvor du har købt den
Har der sket ændringer i Windows indenfor de sidste to døgn? Tænker på om den lige er opgraderet til 1803 version.
Avatar billede finb Ekspert
19. juni 2018 - 10:59 #7
Det er ikke en dyr bærbar,
så jeg bruger den nok bare på 220v
til den dør, men tak