Avatar billede Jade Praktikant
18. maj 2018 - 22:03 Der er 11 kommentarer

"No signal" efter en opgradering af gpu

Jeg har lige købt en gtx 1070ti og min pc specs er:
tx650w
i5 4570
16gb ram
windows 10
asus b85m-g (bundkort)
gtx 760
Da jeg prøver og installerer gpu har jeg komme til og slå bundkortet med en skruetrækker, fordi jeg prøver og åbne for gpu-låst (plastik låst som min finger kan ikke nå)
Og da jeg prøvede og start pc'en op, gider den ikke og vise noget på skærmen. Graffikkortet (ny) er gtx 1070ti ROG STRIX fra asus
Gpu lyser fordi den har rgb lys. men gider den bare ikke og vise noget på skærmen.
jeg har prøvet:
Tag batteriet ude fra BIOS
Skiftede til den gamle kort og få den til at start igen,
køre på intel grafik hd
men desværre uden held.

Vil meget gerne høre mere fra jer
Mvh
Jade
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2018 - 22:20 #1
Hvis du har forsøgt at " åbne for gpu-låst (plastik låst som min finger kan ikke nå) " uden(/u] strøm på computeren", så ligger problemet nok ikke i en eller anden form for kortslutning. Hvis du har forsøgt det [u]med strøm på computeren, så kan bundkortet godt være ødelagt.
Avatar billede Jade Praktikant
18. maj 2018 - 23:28 #2
Selvfølgelige har jeg gjort det uden strøm, men jeg har måske skadet noget i bundkortet (som fx. være en lille dims som er designeret med afstand og har lavet en strej hvor den afstand eksistere mere)

Men spørgesmål er igen, er det bundkort der skal skiftes?
Avatar billede Jade Praktikant
18. maj 2018 - 23:29 #3
Tak for et hurtigt svar btw :)
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2018 - 00:46 #4
Velbekom :-)

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken for det, men ud fra din beskrivlese af problemet er jeg næsten helt sikker på, at din skruetrækker har ødelagt bundkortet. Kan du se nogle ridser eller anden form for skader på det, hvor skruetrækkeren kom på afveje?

Du kan prøve at fjerne og genindsætte grafikkortet et par gange, men det vil nok desværre ikke hjælpe.

En test af bundkortet på et værksted vil sikkert koste dig mellem 500 og 800  kr., så  mit forslag vil være at købe et nyt B85M-G bundkort og håbe, det løser problemet.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2018 - 01:39 #5
Du skriver at du tog batteriet ude fra BIOS , ok, men tog du også strømstikket fra, og
holdt startknappen inde i nogle sekunder, før du satte batteriet og strøm til igen?
Jeg mener, at der sidder en eller flere sikringer på et bundkort, men jeg ved ikke hvordan de ser ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2018 - 08:15 #6
Som valby skriver er det altid godt at trykke og holde startknappen nede når alt strømmen er fjernet fra bundkortet. Kun på den måde er man sikker på at al spænding er drænet væk før du resetter. Når det så er sagt kan en skade på bundkort jo ikke udelukkes hvis en skruetrækker har smuttet ned i det.
Den kan jo have ødelagt en printbane eller have ødelagt en komponent på vejen.
En printbane kan repareres hvis man er fingernem.

Har du haft flere stik af for at komme til gpu du ikke har fået genmonteret?

Et billede af hvor skruetrækker har været uplodet i tråd https://da.imgbb.com/ så er det nemmere at vurdere
Avatar billede Jade Praktikant
19. maj 2018 - 11:38 #7
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2018 - 12:56 #8
Det her ser for mig grimt ud. Hvis det er så slemt, som det ser ud til, bliver det nødvendigt med et nyt bundkort, som #4 er inde på.
https://picee.dk/2834-bundkort-skade
Tryk, med pilen, for større billede.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2018 - 13:07 #9
Jeg er eng i #8
Avatar billede Jade Praktikant
19. maj 2018 - 13:15 #10
Kommer lige tilbage til jer. Jeg prøver lige og købe en ny bundkort og prøve at installere det med den nye gpu.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2018 - 23:32 #11
Respons fra spørger?