Avatar billede TheDopePanda Praktikant
04. april 2018 - 22:23 Der er 5 kommentarer

Hvordan fikser man en formatering på sin extern harddisk

Hej alle sammen.
Jeg har kommet til at trykke formater på min extern harddisk altså en jeg har ved siden at computeren, ingen af mine programmer gider at åbne og den siger jeg skal tjekke min hard disk for problemmer og aner ikke noget om det kan i hjælpe mig.???????
Avatar billede mort1 Ekspert
04. april 2018 - 23:36 #1
Ligger (lå) dine programmer på den eksterne HD? I så fald er det nok lidt op ad bakke, i hvert fald med programmerne, tekst og billeder kan du nok redde en hel del af, hvis du ikke eksperimenterer for meget med harddisken, inden du kører et undelete program
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. april 2018 - 23:56 #2
Er den eksterne HDD sat i "Til-position" i systembeskyttelse er der måske en chance for at du kan rulle systemet tilbage til et punkt før dit lille uheld.
Jeg prøvede dette engang jeg selv have fået slettet indholdet på min slave-harddisk og det lykkedes at få genskabt filerne ad den vej. Der var dog ikke programmer installeret. Men som mort1 skriver, skal du nok ikke eksperimentere for meget, for så risikerer du at miste alt indholdet.
Avatar billede TheDopePanda Praktikant
05. april 2018 - 01:14 #3
Den siger på nogle programmer at enheden ikke er klar, har prøvet alt nu og har prøvet og afinstallerer nogle programmer og installerer dem igen men samme resultat, at den siger error eller fejl??
Avatar billede TheDopePanda Praktikant
05. april 2018 - 10:36 #4
Nu har jeg gemt billeder og de ting jeg skulle gemme men hvordan sletter jeg alt på den så jeg bare kan starte forfra??

for mine spil der var på den siger de ikke er der men de er der afligevel ???
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. april 2018 - 11:47 #5
Hvis du synes det er i orden at slette dine spil på harddsken, så kan du bare kobles den til en af computerens USB-indgange. Computeren finder selv ud af der er koblet ny hardware til. Gå derefter ind i Computer > Administrer > Diskhåndtering. Find drevbogstavet som den eksterne harddisk har (f.eks G), og formater denne.
Har du flere harddisk, f.eks to interne SÅ KONTROLLER AT DET ER DEN RIGTIGE harddisk du formaterer, for ellers får du virkelig problemer.
Harddisk med Windows kan dog ikke formateres.

Se linket:

https://ibb.co/mNNjpx