Avatar billede Carina Kondrup Praktikant
25. marts 2018 - 14:16 Der er 11 kommentarer

Blå fejlskærm windows 7

Hej alle

Jeg har en ældre Compaq mef windows 7, som nu kommer med den blå fejlskærm.

Vi har overvejet at opgradere til Windows 8.1, vil det eventuelt kunbe afhjælpe problemet?

Pft
Carina Kondrup
Avatar billede posten Ekspert
25. marts 2018 - 14:28 #1
det vil jeg så ikke anbefale da 8.1 sammen med 7 er på vej ud og det med at du får blå skærm også kan vælre din disk der er ved at være færdig nu skriver du ikke om det er er stationær eller bærbar hvis det er en stationær vil jeg undersøge om den magter ssd vil jeg købe en på min. 240 gb og la den gamle disk bruges til programmer mm
Avatar billede Carina Kondrup Praktikant
25. marts 2018 - 14:34 #2
Det er en bærbar
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. marts 2018 - 15:03 #3
Jeg købte selv en brugt bærbar sidst i 2017, og installerede en SSD på 500 GB i stedet for den tidligere HDD, samt mere RAM således den nu har 16 GB. Det skal her understreges, at hvis de er tale om en 32-bit version er det spild af penge med mere RAM, da 32-bit versionen ikke kan udnytter mere end 4 GB RAM.

Herunder er et link til SSD´er.

https://www.proshop.dk/SSD?f~harddisk-ssd_form-faktor=25&f~harddisk-ssd_ssd-type=intern-harddisk&b=samsung&pre=0

Jeg har valgt Samsung, fordi jeg selv kender dette mærke og er tilfreds med det, men der er mange producenter der fremstiller SSD.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 15:55 #4
Jeg mener ikke, at Microsoft længere understøtter opgradering til Windows 8.1.
Men det er ikke noget at være ked af, for der er flere hundrede opdateringer som tager "neglebidende" lang tid.  Jeg har selv haft 8.1 i flere år, på min stationære, og ja den kører rigtig godt. Men jeg ville ikke begynde forfra med 8.1 i dag.
Min bærbare kører Windows 10, og med mindre du vil have en gratis Linux, er det nok den rigtige løsning, under en vigtig forudsætning.
Du skal først vide, om der er noget galt med hardwaren. Det giver jo ingen mening at købe en Windows 10, hvis du alligevel skal have en ny PC, hvor du får Windows 10 med. Prøv under opstart, at trykke på "F8" eller en af de andre F taster, eller Del.
Se efter, om du kan komme i bios.
Er grafikkortet og andet fyldt med støv?
Du kan også køre en Linux DVD/USB for at se om maskinen vil starte op.
Avatar billede posten Ekspert
25. marts 2018 - 20:07 #5
som jeg nævnte i #1 vil jeg anbefale du spare op til en ny ssd https://www.proshop.dk/SSD/Transcend-SSD220S-240GB/2551144 til de små 499.- hvis du ikke selv kan undersøge om din lenovo magter ssd disk så skriv hvilken model du har
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 20:13 #6
#5 hvad nytter en SSD disk hvis det f.eks grafikkortet det er galt med?
Avatar billede posten Ekspert
25. marts 2018 - 20:18 #7
valby1 : det var jo kun et gæt HVIS det var disken men skærmkortet kan jo også være defekt
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 20:31 #8
Jo men det er ikke et gratis forsøg :-)
Men prøv at sammenligne her:
Transcend:http://ssd.userbenchmark.com/SpeedTest/129705/TS240GSSD220S
Samsung Evo: http://ssd.userbenchmark.com/Samsung-850-Evo-250GB/Rating/2977
Avatar billede posten Ekspert
25. marts 2018 - 20:46 #9
MANGE tak valby1 håber carina kan bruge det
har gemt det til senere brug
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 21:23 #10
Ok, man kan vel ikke kalde Transcend billig, når den er så dårlig. :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2018 - 02:04 #11
Ingen respons fra spørger, så jeg hopper af spørgsmålet.