Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2018 - 11:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser man webm film?

Jeg har 2 webm film, som jeg har provet at se med SM Player, VLC Player og Windows Media Player. Men ingen af dem kan vise filmene.
Windows store, kan som sædvanlig, ikke finde et passende program.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. marts 2018 - 11:21 #1
I en browser eller konvertere:
https://www.lifewire.com/webm-file-4143323
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2018 - 11:43 #2
Jeg kunne åbne den ene med Chrome, men ikke med Firefox eller IE.
Den anden kunne slet ikke åbnes. Men den er måske blevet beskadiget?
Men nu ved jeg, at jeg skal bruge Chrome. Tak skal du have. 😊
Avatar billede eurositi Ekspert
07. marts 2018 - 13:15 #3
WebM er et meget standardiseret videocontainerformat, som er bredt understøttet i alle nyere browsere - bortset fra Safari og det ikke længere opdaterede Internet Explorer. Det burde også kunne afspilles i Firefox, Opera og Edge m.fl.

Det undrer mig, at VLC ikke kunne afspille dine filer, medmindre der er indlagt en eller anden form for kryptering i videoen. Du kan se, hvilket videoformat og hvilket lydformat, filen indeholder i VLC ved at klikke på Værktøjer > Codec-oplysninger (eller bare tryk Ctrl+J). I feltet "Codec" under Stream 0 kan man se videoformatet, og tilsvarende ses lydformatet under Stream 1. Videoen burde være VP8 eller VP9, og lyden burde være Vorbis eller Opus.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2018 - 14:31 #4
#3 Mange tak for Info 😊