Avatar billede Tommy Jensen Praktikant
27. februar 2018 - 13:05 Der er 1 kommentar

Hjælp til opdatering af pc

Har brug for hjælp til at lave en lille opgradering af min lidt ældre pc. Formålet med opgradering er at den skal kunne spille cs go og ikke andet. Pt kan den næste køre de, men hakker en lille smule.
Lidt spec

Intel Core 2 Quad CPU Q9300 @2,50 GHz
4,00 GB ram
AMD Radeon HD 5700serie
Win 10

Budgette er meget lille så mindst muligt indgreb er hvad jeg går efter.
Avatar billede Slater Ekspert
27. februar 2018 - 13:13 #1
Det er svært at sige, da alle komponenterne er meget gamle. Typisk vil man sige en opgradering af grafikkortet vil give mest i spil, men i dette tilfælde er jeg ikke så sikker på, om det andet ikke også er en flaskehals. Og det hele er over minimumskravene for spillet.

Det bedste vil nok være at installere noget som MSI Afterburner, der kan vise hvor meget de enkelte komponenter bliver udnyttet i et spil.
Hvis du så inde i spillet f.eks. kan se at grafikkortet bliver udnyttet 100%, mens CPU'en kun bruger 70% og RAM ikke er fyldt, så vil et ny grafikkort give mest.