Avatar billede ranni Forsker
18. februar 2018 - 12:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fabriksinst. til Windows 10

Hej.
Min Lenovo Y510 16 GB Ram.
Jeg er kommet på èn !!!
Min PC gik i stå, ville ikke starte.
Måtte aktivere Fabriksindst. Windows 8 for at komme i gang.
For 2 dage siden lavede jeg en Back up af kompl PC med Acronis Pro på USB HDD.
Da havde min PC arbejdet med Windows  10 i 2 år.
Kan jeg instl. Back UP Windows 10 på nu Windows 8 Lenovo og hvordan ???

NBNB Jeg er altså ikke en ørn til det IT, så helst ikke for mange "fagudtryk !"
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. februar 2018 - 13:46 #1
Jeg ville helt bestemt foretrække at lave en ny helt ren installation af Windows 10
Så du ikke får noget med fra en tidligere som kan være årsagen til dit nedbrud?
Hent dette værktøj og kør det når du kommer til Licens nøglen marker at du ikke har en da Windows 10 har kørt på din Pc: Før er den aktiveret!
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. februar 2018 - 13:48 #2
Avatar billede ranni Forsker
18. februar 2018 - 14:11 #3
Hej poko.
Hvis jeg henter Win 10, vil jeg så kunne hente alle mine downloads/købte programmer fra Back up.
Vil de virke ?? de har jo efterladt nogle filer i den oprindelige Win 10.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. februar 2018 - 14:27 #4
Nej det bliver nok et problem men hvis du har installationsfilerne til dine programmer kan du jo gen installere dem.
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. februar 2018 - 14:49 #5
Jeg var i sin tid ude for det samme. Alle købte programmer måtte geninstalleres, og det krævede licens kode, som jeg heldigvis havde gemt.
Avatar billede ranni Forsker
20. februar 2018 - 10:53 #6
Hej igen.
Som ventet kunne jeg ikke finde ud af at flytte BackUp fra Eksterne HDD  til PC.
Jeg hentede så Win 10 med poko`s link ( jeg mødte ikke Key spørgsmålet ? ?).
Jeg er nu i gang med at hente 250 GB programmer.
Jeg har indtil nu mødt Ashampoo.com som et meget kundevenlig for geninstl. af programmer.
Andre har gjort det besværlig at hente et tidligere program.
Nå !!! det er bare at gå til den et par dage og sommetider hente Dankortet.
Avatar billede ranni Forsker
25. februar 2018 - 17:54 #7
Hej !!
Så kan se lysninger i mørket.
Jeg har næsten fået alle mine programmer inst. i den oprindelige version uden at have Dankortet i brug ret mange gange.
Så må jeg altså lære at få Backup ``en i spil til næste gang.

Tak til poko for at holde mig på sporet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. februar 2018 - 18:56 #8
Så var det sandeligt godt at ranni løste dit problem LOL.
Avatar billede ranni Forsker
26. februar 2018 - 09:38 #9
Jeg betragter feltet: Marker Som Løsning  som afslutning !!