Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. februar 2018 - 16:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Billed af Grønt, dansk pas (Før rødbedefarvet)

Jeg er ude på at finde et billede af det Grønt, dansk pas,.
(Som der var FØR det Rødbede-farvede EU pas).

Jeg fandt et, hvor der står "Dansk Samling" på .
Det skal det IKKE være !

I øvrigt - var passene før det grønne ikke grå ?
(Ja, sådan et har jeg nu aldrig haft. Det var før min tid).
*
God Lørdag + Venlig Hilsen fra Jørn *
Avatar billede falster Ekspert
17. februar 2018 - 16:49 #2
Da passene var grønne (til voksne) var de "lærredslysegrå" til børn. Og med kortere gyldighedstid, vel fordi børn forandrer sig mere over kort tid.

http://www.idanmark.dk/arrangementer/event/vinterferie-med-droemmerejser-7130/

Endnu tidligere var (alle?) danske pas grå:

http://www.qxl.dk/pris/boeger-blade/historie-kulturhistorie-etnografi/kulturhistorie-etnografi/originalt-dansk-pas-fra-1938-se-fotos-og-omtale/v/an819479376/
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
17. februar 2018 - 16:54 #3
Jeg kan se i linket i #2 at jeg ikke har ramt helt nøjagtigt.

Billedet er "Photoshoppet"
http://finnrasmus.dk/pas.jpg
Avatar billede falster Ekspert
17. februar 2018 - 17:01 #4
Er det et rødbedefarvet, der er "grønnificeret"? :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
17. februar 2018 - 17:16 #5
#4 Nej, det er et færøsk, hvor færøsk tekst er slettet og dansk tekst rykket.
Avatar billede falster Ekspert
17. februar 2018 - 17:52 #6
#5 OK - så er det nok i EU-format (bredde x højde). De gamle danske grønne var i sin helhed større. Og bredden var større i forhold til højden end for EU-modellen. Dvs. "lidt mere kvadratiske".
Avatar billede falster Ekspert
17. februar 2018 - 18:09 #7
... i alle tilfælde bliver Finns udmærkede forsøg mere "gammelagtigt", hvis symbolet for biometrisk pas også Photoshoppes væk.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. februar 2018 - 18:15 #8
Foreløbig : MANGE Tak ! - Jeg kigger på det, lidt senere ...
Avatar billede martens Guru
17. februar 2018 - 18:23 #9
Avatar billede Erik Praktikant
17. februar 2018 - 21:28 #10
Hvad skal du bruge det til? Jeg har et grønt pas fra 80'erne liggende i skuffen
Avatar billede milter Ekspert
17. februar 2018 - 21:52 #11
Det er nok ikke særligt relevant i den her forbindelse,men nu vi er i gang med forskellige former for kørekort, så har jeg et liggende fra et mellemøstligt land :-)

Ifølge det er jeg født i 1980 (det år, jeg erhvervede kørekortet). Bortset fra misforståelsen mht. fødselsdato, så er resten af indholdet egentligt ganske klart: Overhold landets færdselsregler og"... træk ind til siden, om nødvendigt kør i grøften, for at give plads til emiren og hans entourage, når du møder dem".

Undskyld spam :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
17. februar 2018 - 22:16 #12
Symbolet er fjernet og højden er reduceret.
De grønne havde lærredsagtig overflade, så fladen er gjort mere sløret.
http://finnrasmus.dk/pas2.jpg

#10 kan måske sende dig en scanning med den rigtige overflade og i en bedre opløsning.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. februar 2018 - 23:04 #13
Finn Rasmussen - Det er da fint ...

Hvis du har tid og lyst så send gerne et bedre ...

Jeg skal ikke "Bruge det til noget" - Andet end at vise andre det ...

Har 6 børnebørn, f.eks
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. februar 2018 - 06:59 #14
Jeg mener, at det er Erik (indlæg #10) der kan skaffe et mere autentisk billede end mit snyde-billede.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. februar 2018 - 08:18 #15
T*A*K til alle