Avatar billede Cloverleaf Praktikant
25. januar 2018 - 22:17 Der er 19 kommentarer

Overophednings problemer

Jeg har et problem med min pc temperaturer. Er det normalt for motherboarded at være 120 grader imens man spiller?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 22:30 #1
Nu spiller jeg ikke, men kan fortælle dig, at mit motherboard ligger på 35 grader,
så 120 grader lyder alvorligt.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 22:30 #2
over 80 grader så smelter processoren
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 22:31 #3
rens din blæser med en tandbørste, smør ny kølepasta på
Avatar billede Cloverleaf Praktikant
25. januar 2018 - 22:33 #4
ok skal prøve tusind tak. men hvis den er på 120 grader og det normalt er 35 grader og prossecere smelter ved 80 grader hvordan lever min pc så stadig?
Avatar billede Cloverleaf Praktikant
25. januar 2018 - 22:35 #5
det sjove er at alt virker som det skal. no problem med spil eller andet også i 4k og blæseren kører også som den skal samtidig med at pc´en er en god temperatur alle steder. så jeg forstår ikke hvorfor at motherboarded er så varmt?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 22:38 #6
Nu skrev jeg ikke, at 35 grader er normalt ved spil. Jeg formoder, at det er noget højere, men 120 grader er bestemt ødelæggende. Hvor ser du at MB er så varmt?
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2018 - 22:39 #7
#5.

Hvor ser du temperaturen? Sommetider kan en opdatering af BIOS løse problemer med fejllæsning af temperatur.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 22:39 #8
det er jo ikke sikkert at din temperaturmåler viser korrekt. men over 80 grader er livsfarligt. så begynder du at få spontan reboot
Avatar billede Cloverleaf Praktikant
25. januar 2018 - 22:44 #9
livsfarligt som i hvad for pc´en eller mig?

og ja min pc bryder nogle gange sammen og slukker hvor jeg kan tænde den perfekt igen
Avatar billede Cloverleaf Praktikant
25. januar 2018 - 22:46 #10
Valby1

jeg ser det på speccy
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 22:52 #11
Speccy er udmærket, den bruger jeg også selv. Prøv at mærke på køleribberne.
Hos mig er de "kolde"
Jeg må sige, at det er sejt at maskinen kører endnu, men det bliver den ikke ved med, hvis temperaturen virkelig ligger der oppe.
Avatar billede Cloverleaf Praktikant
25. januar 2018 - 22:55 #12
idk den er købt samlet så jeg kan ikke åbne den. uden på er den ganske kold alle steder. både bag på foran og på siderne. der er ikke tegn på at den er for varm nogle som helst steder andet end at den siger at den er i speccy
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 22:59 #13
Er det en bærbar? En stationær kan man da altid åbne. Hvor gammel er den?
Avatar billede Cloverleaf Praktikant
25. januar 2018 - 23:01 #14
det er en stationær men hvis jeg åbner kan jeg ikke få garanti tilbage for den hvis det kommer til det så vil helst undgå det
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 23:06 #15
Det må du jo selv bedømme, men jeg mener bestemt ikke, at det berører garantien
at man åbner kabinettet. Ved almindelig vedligeholdelse skal man jo kunne støvsuge bla. køleribberne mm.
Avatar billede Cloverleaf Praktikant
25. januar 2018 - 23:08 #16
tager desværre ik chancen. Det kunne koste mig en masse penge men ellers tusind tak :)
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 23:12 #17
Ok:-)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
26. januar 2018 - 06:53 #18
Blander mig lige.
Vi bliver nødt til at få på det rene, om en garanti bortfalder, hvis man åbner din/en stationær computer for at være sikker på at vi/du ikke får forkerte råd.

Er der nogen på eksperten der har erfaringer med at garantien bortfalder?

Når jeg køber en stationær, så er den oftest forseglet, så producenten kan se hvis den har været åbnet. Det har jeg altid ignoreret, og åbnet "dyret" med det samme for at se om den er samlet korrekt fra værkstedets side, og om de har puttet de rigtige komponenter i.

Hvis man ikke må det, så svarer det jo til at købe en bil, hvor motorhjelmen ikke må åbnes.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2018 - 16:07 #19
Hvis du har garanti hvorfor har du så ikke kontaktet din forhandler om dit problem?
De burde om nogen være tjent med om det er en forkert måling der gives.
Skriv til dem og fortæl om dit problem. få svar skriftligt fra dem så du har noget du kan vende tilbage på hvis du har behov for det.
Er der komponenter der er så varme i virkeligheden kan du ikke komme i nærheden af det uden du brænder dig.
Kan måske være en køler der ikke er monteret optimalt så når den presses så ryger temp i vejeret.