Avatar billede Philip Praktikant
04. januar 2018 - 21:44 Der er 5 kommentarer

Hvor forældet er mine PC specs?

Hej alle sammen

Jeg skriver herinde, da min stationære computer (ca. 7 år gammel) har svært ved at trække de nyeste spil..

Har ikke stor forstand på computer, så håber at nogle herinde kan give en hånd :-) Jeg vil selvfølgelig gerne have opgraderet diverse dele, så kan jeg spille med mine venner..!

Specs:
Operating System
    Windows 10 Home 64-bit
CPU
    AMD Phenom II X4 965    59 °C
    Deneb 45nm Technology
RAM
    8,00GB Single-Channel DDR3 @ 799MHz (11-11-11-28)
Motherboard
    ASUSTeK Computer INC. M4A77TD (AM3)    55 °C
Graphics
    LA2405 (1920x1200@60Hz)
    1024MB ATI AMD Radeon HD 5700 Series (ASUStek Computer Inc)    30 °C

Storage
    931GB SAMSUNG HD103SI (SATA)    21 °C
Optical Drives
    Optiarc DVD RW AD-5240S
Audio
    AMD High Definition Audio Device

Tak på forhånd!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2018 - 21:56 #1
Well, jeg vil sige det sådan, at den har vel egentlig gjort det meget godt, men....:

Din CPU er ikke tidssvarende længere - se benchmark på den her https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Phenom+II+X4+965

Med det sagt, så vil et løft betyde bundkort, CPU og RAM. Dertil kommer så et nyt grafikkort, ligesom du vil have gavn af en SSD til Windows.
Avatar billede Philip Praktikant
04. januar 2018 - 22:06 #2
Hej CRKrogh

Tak for hurtig feedback!

Har du nogle anbefalinger, uden at jeg skal have den store pengepung op? Går ud fra, at min CPU halter en del..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2018 - 22:29 #3
Det er jo nok det værste, for det kommer til at gøre lidt nas i økonomien, uanset hvordan du vender det, men et godt bud på en tidssvarende gamer-spand, uden at den skal kunne styre USA's rumprogram til Mars, kunne være:

Asus Prime Z270 til ca. 750,-
Intel Core i5 til ca. 1500,-
8GB RAM til ca. 600,-
nVidia GTX1070 koster vel 3700,- nu
En 128GB SSD omkring 500,-

Så har du et indtryk af, hvor du lander. Som du kan se, vil grafikkortet være den grimmeste, men nok egentlig også det, der udskiftes oftest, hvis du skal være med på forkant.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2018 - 22:57 #4
... og hvis der helt 100% sikkert skal gøres et eller andet ,og økonomien er stram, så kan man vel også i første omgang nøjes med et nyt grafikkort, evt. et 1060 med 6 GB hukommelse. Hvis der så senere lige pludselig dumper ekstra kroner ned i skattekisten, kan det flyttes over på det nye bundkort.
Avatar billede Philip Praktikant
04. januar 2018 - 22:58 #5
Jeg tager det til efterretning!

Endnu en gang tak for hjælpen.

Jeg lader tråden være åben lidt endnu, hvis andre har nogle gode forslag til opgraderinger :-)