Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. december 2017 - 09:22 Der er 1 løsning

Placering af statue, Dr. Louises bro, Nørrebro

Der er en statue :
"Siddende Unge Mennesker"
Fra 1942
Kunstner :
Johannes Hansen

*
Den står ved Dr. Louises Bro, Nørrebro.
*
På Venstre side, hvis man kommer fra København K.
*
Tæt på Bådfarten.

(Modsat Irmahønen, der er på højre side)
*
Jeg har kendt denne statue, fra jeg var barn af.

Synes, ALTID den har været - Hvor den er.
*
Men flere mener den har været placeret på den modsatte side.
Altså der hvor Irma Hønen Er (Irma Hønen er - i øvrigt væk for tiden, da man laver noget ved huset, hvor den er - Tagetagen. Men den kommer tilbage.
*
Jeg har prøvet at finde noget - Konkret, som fortæller om den har været flyttet. Altså statuen af de unge mennesker.
*
(Som jeg, som barn - i øvrigt, forestillede mig, var min Mor og Far - Synes det ligner dem ! - Det synes jeg stadig - Mine forældre, som de så ud i 1950' erne ...)
*
Det er en lille ting -
Alligevel synes jeg det er lidt "sjovt" hvis den har stået to steder - På hver side af Dr. Louises bro.
(Og jeg har altid troet, den stod på samme plads)
*
Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. december 2017 - 17:29 #1
Nåh - fik brev fra Københavns Stadsarkiv. Den har været 2 steder.