Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2017 - 17:18 Der er 5 kommentarer

Islandsk melodi "Reykjavik" fra ca. 1980

Jeg har for mange år siden hørt en melodi med en duo der hed Me And I der sang en melodi der hed "Reykjavik". Den fandtes på både islandsk og i en engelsksproget udgave. Jeg mente den var med i MGP dengang men jeg har undersøgt sagen, og kan se at Island første gang var med i MGP i 1986.
Kan nogen komme med oplysninger vil det glæde mig meget.
Avatar billede jalved Ekspert
18. november 2017 - 18:20 #1
Kan du huske, hvor du hørte den henne?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2017 - 18:39 #2
Avatar billede jalved Ekspert
18. november 2017 - 18:49 #3
Godt bud. Men det lyder ikke særlig MGP-agtigt, mildest talt :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2017 - 19:10 #4
Jeg glemte at skrive det var kvinder der sang. Stilen er som jalved skriver "ikke særlig MGP-agtig".

Jeg har melodien fra et radioprogram (sandsynligvis fra Hej P3 eller Fanfare), men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kan lægge den ud, på f.eks. YouTube.
Avatar billede jalved Ekspert
18. november 2017 - 20:14 #5
Har du smartphone kan du forsøge dig med Shazam.

Er det en engelsk version, kan teksten måske google dig frem til flere oplysninger.

Fandt det her, som jeg ikke har erfaring med, til at lægge en midlertidig fil på, så flere evt. kan lytte med. Det ser simpelt ud:

https://expirebox.com/