Avatar billede ps76 Forsker
05. juli 2017 - 10:29 Der er 6 kommentarer

Genvejsikoner proceslinien væk

Jeg plejer at have ikoner for word, excel og thunderbird liggende på proceslinien - men her for ganske nylig er de forsvundet. For at få dem derned igen, skal jeg f.eks. gå til start, højreklikke på Thunderbird, vælge "fjern fra proceslinie" og så igen "fastgør til proceslinien" - så kommer den, og de andre nævnte pudsigt nok, tilbage resten af dagen. Men næste opstart har jeg samme problem igen.
Det har ellers virket fint hidtil i årevis, så hvad kan der være grund til dette?
ps. Der er andre genveje dernede som IKKE er forsvundet, f.eks. Chrome, Spotify..
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2017 - 11:04 #1
prøv at fjerne dem, luk pc, start og sæt dem på igen. Test med ny nedlukning.
Avatar billede ps76 Forsker
05. juli 2017 - 14:17 #2
Det er afprøvet som foreslået nu - hjalp desværre ikke. Hvis jeg højreklikker på f.eks. Word i startmenuen, tilbydes jeg at "frigøre fra proceslinien", selvom den ikke er på proceslinien. Men det tror systemet åbenbart...
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2017 - 15:30 #3
Den grimme er, at din bruger på maskinen er lidt smådefekt (registrerinsdatabasen) Så opret en ny bruger og flyt dine data derover. Når den er helt på plads og aftestet så kan du slette den gamle bruger.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2017 - 16:22 #4
Tablet tilstand aktiveret i win 10??
Avatar billede ps76 Forsker
16. juli 2017 - 12:15 #5
nej, ikke i tablet tilstand, 220661. Claes - flytte mine data derover...er det geninstallation af programmer osv., eller bare filer lavet i programmerne, samt fotos osv?
Hvis det er reg.databasen det er galt med, er der så ikke et godt reparationsprogram til denne, som kan klare det? (har prøvet ccleaner, men det hjalp ikke)..
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2017 - 12:37 #6
data - det er kun mapperne med dokumenter, billeder, video osv fra din profil
C:\Users\[dit nuværende brugernavn]
der skal flyttes til
C:\Users\[dit nye brugernavn]
du skal muligvis i egenskaber for mapperne og tage ejerskab med dit nye brugernavn før du har adgang.

Og du skal IKKE flytte ntuser.dat som ligger i din profil - det er synderen (eller én af dem)