Avatar billede Morten Professor
10. juni 2017 - 11:25 Der er 9 kommentarer

Mysql server vil bare ikke installere rigtigt

Hej Eksperter

Nu har jeg prøvet at installere alle muligt former for mysql servere,
Windows microsoft mysql server 2016 og ekspress og oracle og microsoft visuel server, men alle kommer med en fejl i installationen. Jeg har lavet alt klar tror jeg på computeren fået installeret .NET IIS alle de der system filer.
Men intet virker. hvad sker der lige hvad kan jeg gøre galt?
Bruger lige nu visual studio 2017 som editor, men mangler en adgang til en database så jeg kan komme igang med at lege med ASP.NET og C# Har fundet et projekt jeg vil igang med.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede Slater Ekspert
10. juni 2017 - 13:09 #1
Hvis du vil arbejde med ren Microsoft teknologi - IIS, Visual Studio og .NET, så virker MySQL også som et lidt mærkeligt valg. Hvorfor ikke bruge SQL Server Express, som allerede er indbygget i Visual Studio?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. juni 2017 - 13:26 #2
mener du mssql server ??
den bliver installeret samtidig med at du installere visuel studio

mysql server: er det denne du forsøger at installerer ??
https://dev.mysql.com/downloads/installer/

du kunne også installere XAMPP samtidig, der liggger den jo i.

hvilke fejl får du når du forsøger at installerer ??

jeg ville installerer XAMPP og visuel studio, og starte mysql fra xampp
vær opmærksom på hvilke porte diverse servere ligger på.
Avatar billede Morten Professor
10. juni 2017 - 14:02 #3
SQL Server Express har jeg prøvet at få til at virke men det vil ikke rigtigt, men kan se man kan bruge access filer i visuel studio ved bare ikke om det er optimalt da det skulle være nemmere at gøre det igennem SQL Server Express.
Men hver gang jeg prøver at installere det fejler sql engine. Jeg kan lige prøve igen og så kan jeg lige se hvad den siger.

Det med xampp men hvordan fungere det, det lyder jo som en god løsning
Avatar billede Morten Professor
10. juni 2017 - 14:07 #4
Avatar billede Morten Professor
10. juni 2017 - 14:10 #5
Første fejl:
Unable to install SQL Server (setup.exe).

Exit code (Decimal)
Error description
Det blev forsøgt at udføre en uautoriseret handling.
Avatar billede Morten Professor
10. juni 2017 - 14:14 #6
The Windows Firewall is enabled. Make sure the appropriate ports are open to enable remote access. See the rules documentation at http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=94001 for information about ports to open for each feature.

Men så når man åben linket kommer man bare ind til forsiden på msn
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. juni 2017 - 14:21 #7
Avatar billede Morten Professor
10. juni 2017 - 14:22 #8
Har prøvet at åbne porten 1433 men det gør ikke nogen forskel
Avatar billede Morten Professor
10. juni 2017 - 14:30 #9
ok jeg prøver lige det xampp :-)