Avatar billede lkt Juniormester
24. august 2001 - 11:01 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Udpunktering i Excel.

Jeg er ved at lave et regnskab. Det skulle gerne se således ud:

Omsætning ...................  4.250.000
Variable omkostninger .......  1.895.000

o.s.v.
Hvordan laver jeg udpunkteringen i Excel.
24. august 2001 - 11:37 #1
Du formaterer cellen med brugerdefineret formatering  @*.

Dog skal du ikke regne med lige højre margin for stop af udpunkteringen - se rimelig ud i Arial10
Avatar billede hsgroup Nybegynder
24. august 2001 - 11:37 #2
Du har ikke nogen funktion der automatisk laver udpunktering, så spørgsmålet er om det er umagen værd at bruge tiden på at lave det?
Hvad med et regnskabsprogram hvor du har hele dit regnskab?
24. august 2001 - 11:50 #3
hsgroup>> Din påstand er vist modbevist...!
Avatar billede roenving Novice
24. august 2001 - 11:57 #4
Jeg ville absolut flytte mine data over i et tekstbehandlingsprogram (altså Word) og så linke de enkelte celler ind i teksten.

Men hvis du vil lave det i Excel, så har du vel din tekst i en celle og dine tal i en anden. Så kan du lave en emulering, fordi tekst fra en celle ikke vl gå ind i en anden, hvis der er noget i den, altså

Første celle \'Tekst\'+\".......................................................................................\"

Anden celle 123,45

hth
jes
Avatar billede hsgroup Nybegynder
24. august 2001 - 11:59 #5
flemming dahl> så lærte jeg også noget ;-) og det er jo ikke der værste der kan ske
24. august 2001 - 12:00 #6
Nej, det er altid godt :-)
Avatar billede bak Seniormester
24. august 2001 - 15:59 #7
flemmingdahl> Den lige højre margin er mulig med courier, da alle tegn der fylder lige meget
Avatar billede roenving Novice
24. august 2001 - 16:14 #8
>>bak
ja, men til udprint og/eller præsentation ???
24. august 2001 - 16:24 #9
bak>> rigtigt - \"skrivemaskine\" fonte er OK :-) men hvem bruger dem !!!

lkt>> kunne det bruges ?
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2001 - 08:16 #10
I princippet er det vel også et spørgsmål om nytænkning. Hvem siger, at det absolut er nødvendigt at bruge udpunktureringer. Det er vel også bare et spørgsmål om vane. I min mands revisionfirma er vi holdt op med det, efter vi fik de nye proporsional skrifttyper, og i øvrigt laver vi størstedelen af alle regnskaber i Excel.

\\\\AMH
Avatar billede lkt Juniormester
27. august 2001 - 09:00 #11
flemmingdahl - Det kunne godt bruges. Lidt ærgeligt med højre margen. Kender du andre skrifttyper end courier der kan give mig højre margen, for det er jo ikke den mest spændende.

amh - For mig er det ikke et spørgsmål om nytænkning, men et spørgsmål om at gøre mit regnskab let læseligt, og det synes jeg det bliver med udpunkteringen. Vi er jo alle forskellige.
Avatar billede lkt Juniormester
27. august 2001 - 09:01 #12
flemmingdahl - Jeg mente selvfølgelig lige højre margen.
Avatar billede lkt Juniormester
27. august 2001 - 10:58 #13
flemmingdahl - Tak for oplysningerne, glem bare det med skrifttyperne.

Tingene virker - YES!!!!
Avatar billede vest4x Nybegynder
10. december 2012 - 11:08 #14
Til info kan man opnå den lige højre margen ved at markere cellerne og ombryde teksten.