Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2017 - 13:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

OS ikke fundet, tryk på en tast, fundet.

Der er kommet et problem med opstart af windows 8.1.
Både ved start og genstart, stopper computeren og meddeler, OS blev ikke fundet, tryk på en tast for at prøve igen. Derefter kører alt normalt.
Jeg har prøvet at slette de sidste to opdateringer, det hjalp ikke.
Kan det være andre opdateringer? Der er ikke lige installeret nogen programmer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juni 2017 - 13:15 #1
Du har ikke haft leget med noget OS-installation, så du har fået aktiveret Windows BootManager el. lign. - at PC´en tror der er flere OS på maskinen?

Prøv start->kør->MSConfig - og tjek her i fanen "Boot". Se efter at der kun er ét aktuelt operativsystem.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2017 - 13:36 #2
Nej jeg har ikke pillet ved Bootmanager, men har lige, for en sikkerhedsskyld set efter. Der er kun windows 8.1.
Men havde der været 2, havde computeren så ikke startet op på den øverste?
Jeg har kun 1 OS på maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2017 - 14:01 #3
Det kan være, at din pc prøver at starte fra en usb-nøgle - men der er ikke noget os på usben (det er det den fortæller) og ved tryk på tast, kører den videre.

Enten tag usb-nøglen ud af pcen
eller skift boot-rækkefølgen igennem bios
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juni 2017 - 15:53 #4
Se evt http://www.techspot.com/guides/630-windows-8-boot-fix/
Fixboot og fixmbr kan ofte klare det.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2017 - 16:16 #5
Du havde ret Thomas, jeg havde glemt en USB, det løste problemet.

Tak til jer alle 3 for gode forslag :-)