Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. maj 2017 - 14:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Læse en E-Bog ... Hvordan ?

Jeg har aldrig læst en E-bog ...

Tror, jeg foretrækker en rigtig bog ...

Men nu har jeg set, at en bestemt bog KUN kan fås som E-Bog ...
Foreløbig.

Hvordan læser man sådan en E-Bog ?

Skal man installere noget ?  - Hvad ?

Jeg har Linus Mint 18.1 MATE ...

Men håber på, at min ene svigersøn skaffer mig en lille bærbar (som han ikke bruger mere) - Den har Windows. Ved ikke hvilken slags Windows. Men sikkert nyere end XP. (Dog ikke Windows 10 - vist nok) ???
*
På forhånd TAK. Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2017 - 15:04 #1
Når det kun er en enkelt bog, er der noget her: https://calibre-ebook.com/
Men læser man ofte e-bøger kan jeg anbefale Amazon Kindle reader white, men så kommer man også af med omkring 1100 kr. Til gengæld kan man tage den med sig over alt, endda i lommen. Jeg har den selv. Man kan variere bogstav størrelsen og lys. https://www.google.dk/search?q=Kindle+reader&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=fLAVWd7pEcO9swHqv5WACA
Man kan købe den billigere fra Amazon
https://www.amazon.com/Amazon-Kindle-6-Inch-Previous-Generation-7th/dp/B00I15SB16?th=1
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
12. maj 2017 - 15:44 #2
hvorfor købe en kindle eller anden e-book reader ??
man kan da bare bruge sin normale tablet/labtop/desktop, hvilke også kan bruges til så meget andet

e-book fil formatter
Formater: TXT, PDF, MOBI, (OBS! Kan ikke læse Adobe®DRM)
mobi formattet kan læsses med
https://icecreamapps.com/Ebook-Reader/
https://sourceforge.net/projects/crengine/
https://blog.kowalczyk.info/articles/mobi-ebook-reader-viewer-for-windows.html
http://www.mobifilereader.com/
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2017 - 16:09 #3
En Kindle reader kan man have i lommen, og så er den håndvenlig. Jeg har en iPad og den er ikke håndvenlig, den er tung at have i hånden over længere tid.
Køber man over Amazon tager downloadningen kun få sekunder. Køber man hos Saxo er det langt mere bøvlet. Man skal enten over Calibre eller selv lægge filerne ind gennem en PC.
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2017 - 17:08 #4
En almindelig Kindle reader er, efter hvad jeg kan se, med 6" skærm. Det er det samme som min telefon, så jeg kan ikke lige se formålet i at købe et separat device i den situation. Det kommer vel an på, hvad man har i forvejen?

Personligt læser jeg mest bøger på min 10" tablet. Det virker bare lidt mere behageligt, selvom den ikke er helt så let at have i lommen eller holde i hånden. Men når jeg ligger i sengen eller sidder i sofaen og skal læse, så er det den jeg bruger. Så stiller jeg den bare op af væggen eller i min tabletholder.

Mht. det oprindelige spørgsmål, så kommer det an på hvilket format e-bogen er i og fra hvilken udbyder. Er det en epub-fil f.eks.?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. maj 2017 - 19:41 #5
Det drejer sin om en E-bog, som de har / måske har på biblioteket.

Det vil jeg undersøge i morgen.
Arne Herløv Petersen "Aktindsigt" ...

Findes KUN som E-bog (endnu) ...
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2017 - 22:27 #6
#4 Det er da fint, hvis man kan læse e-bøger på sin Smartphone - hvis man da ellers har sådan en - men der er jo det problem, at man tappe sin mobil for strøm.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2017 - 22:32 #7
#5 At det kun drejer sig om en e-bog, må du have misforstået, det er skam en bog.
https://www.saxo.com/dk/aktindsigt_arne-herloev-petersen_haeftet_9788793347694
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2017 - 22:36 #8
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. maj 2017 - 21:20 #9
TAK - Jeg ved godt, at det (også) er en almindelig bog.

Og den vil jeg sikkert hellere læse i ...

Men den er ikke kommet på biblioteket. Det er e-bogen. Mener jeg.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2017 - 21:53 #10
Ok, men du skriver dog selv:"Men nu har jeg set, at en bestemt bog KUN kan fås som E-Bog ." Derfor #7 :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. maj 2017 - 09:22 #11
Ja. Jeg burde have skrevet - Som E-Bog. På Biblioteket. Og Ikke som bog, på biblioteket, endnu. Korrekt, valby1 ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. maj 2017 - 09:22 #12
Skrev jeg #5 ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. maj 2017 - 09:24 #13
TAK til ALLE + God Søndag ....
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2017 - 11:22 #14
Tak i lige måde :-)